- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان خبر داد: هیئتی از کشور آلمان جهت بررسی و شناسائی خاکهای لس منطقه شمال شرق گلستان وارد استان شد

البرز گلستان / هیئتی دو نفره از کشور آلمان جهت بررسی و شناسائی خاکهای لس منطقه شمال شرق گلستان وارد استان شدند.

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان در باره هدف این گروه از سفر به استان اظهار کرد:کارشناسان مرکز تحقیقات علوم خاک و زمین کشور آلمان با هماهنگی مرکز جنگلها و منابع طبیعی وآبخیز داری کشور بازدیدی از خاکهای شمال شرق استان تحت عنوان خاکی های لس داشتند.

وی افزود : خاک لس خاک بسیار حساس است با فرسایش که از طریق فرو نشستی اتفاق می افتد مشکلاتی هم برای زمین های زراعی و هم برای جاده ها تهدید می باشد. و این تهدید حتی به خانه های مردم آسیب می رساند.

وی ادامه داد:هدف این است از توانایی مرکز تحقیقات کشور آلمان  در بحث مدیریت خاکهای لس وحساس فرسایش وحتی  از رانش و لغزش زمین  که یکی از مشکلات استانهای شمالی می باشدکمک گرفته شود.

مهندس قزلسفلو افزود:این هئیت بازدیدی از خاک لس شرق استان داشته و اقداماتی برای کنترل فرسایش در اراضی زراعی اتفاق می افتد. و از طریق عملیات بیولوژیک برای برای این دوستان اقدامات جالبی بوده است.

وی افزود:این همکاری می تواندکمک کند به منو تورینگ و بررسی خاکها لس با آخرین اطلاعاتی که از تصاویر ماهواره ای که توسط مرکز تحقیقات از آلمان تهیه می کند.وخاک لس جاهای که مشکل دارد و پیشروی و فرو نشست زمین را بررسی می کند  و برای آن علاج بخشی پیشنهاد می کنند.

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان در خاتمه تصریح کرد:کارشناسان آلمان بعد از اقدامات انجام شده جهت کنترل از طریق تصاویر ماهواره ای بررسی می کنند و نتیجه آنرا جمع بندی واعلام می کنند تا از ظرفیت این هئیت در مدیریت بهترخاک لس حل مشکلات منطقه استفاده کنیم.

 

 

 

 

0 [1]
0 [1]