تیراندازمدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان درنشست کمیته دختران و بانوان با موضوع اشتغال و کارآفرینی:برای موفقیت باید شیوه کار را تغییرداد و رو به سوی اقتصاد خلاق کرد

البرز گلستان/با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری، نشست کمیته دختران و بانوان آن حوزه با موضوع اشتغال و کارآفرینی برگزار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه باید رویکردهای کسب و کار تغییر کند، گفت: باید شیوه کار را تغییر داد و برای موفقیت رو به سوی اقتصاد خلاق کرد.

ابوالفضل تیرانداز گفت: برای پیشرفت در حوزه کسب و کار باید رویکردهای آن تغییر کند؛ اگر به هزینه اشتغال دقت کنیم در حوزه تعاون ۵۵ میلیون تومان، در حوزه غیر تعاون ۲۰۰میلیون تومان و مشاغل خانگی پنج میلیون تومان برای هر شخصی هزینه دارد.

ابوالفضل تیرانداز با بیان اینکه به طور متوسط برای ایجاد یک شغل بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون باید هزینه کنیم، اظهار کرد: باید به سوی مشاغل مبتنی بر وب برویم و با مراجعه به اقتصاد خلاق که شامل هنرهای جدید است مانند هنرهای دستی، بازی های رایانه ای و … سعی در ایجاد مشاغل جدید کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: در سال ۲۰۱۳، ۷.۳ تریلیون دلار سهم مشاغل مبتنی بر وب دردنیا بوده است و ما هم باید سعی کنیم با حرکت به سمت این مشاغل سهم بازار خود را مشخص کنیم.

وی بیان کرد: چه عیبی دارد فردی که در دانشگاه یک رشته دانشگاهی را فرا گرفته به سراغ دیگر مهارت ها نیز برود؛ در دانشگاه های ما دانش انجام یک کار به ما ارائه می شود و این خود ما هستیم که باید به دنبال فراگیری مهارت ها باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۸ ب.ظ

دیدگاه