دکترهنر ورمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مراسم هفته سلامت: میزان متوسط دیابت در کشور به مراتب از میانگین جهانی بالاتر است

البرز گلستان/همایش هفته سلامت در سطح استان گلستان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی با حضور مدیران دانشگاه واستانی برگزار گردیدد.

در این همایش دکتر محمد رضا هنر ورمعاون بهداشتی دانشگاه نیزضمن ارایه گزارشی  مصور از عملکرد دانشگاه در هفته سلامت اظهار داشت: شیوع دیابت در کشور و استان بسیار بالا است و اگر در مسیر مبارزه با آن از مردم کمک نگیریم، بدون شک مشکلات زیادی در تامین سلامت مردم خواهیم داشت.

 دکترمحمدرضا هنرور اضافه کرد: در سطح روستاهای استان تاکنون ۱۵ هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت شناسائی شده اند و در غربالگری که در حدود یک سوم شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با ۴۹ هزار نفر جمعیت انجام شد ،در مجموع ۸۷۰ بیمار شناسائی شدند.
وی پیش بینی کرد که در غربالگری دیابت در شهرها افزون بر ۳۰ هزار نفر مبتلا به این بیماری شناسائی شوند.
وی ادامه داد: همچنین براساس بررسی های انجام شده عدد قند خون ۲۰ هزار نفر هم طبیعی نیست و این درحالی بوده که بیماری دیابت و قند خون بالای برخی از مردم استان نیز به دلیل مراجعه نکردن به مراکز درمانی، مشخص نمی شود.
وی ادامه داد: میزان متوسط این بیماری در کشور به مراتب از میانگین جهانی بالاتر است و اگر به مقابله با آن نپردازیم، شیوع بیشتر و عوارض بسیار بدی خواهد داشت و این درحالی است که بیماری های قلبی و عروقی (علل عمده مرگ و میرها) رابطه مستقیم با بیماری دیابت دارد.
دکترهنرور افزود: توجه به افزایش دانش جامعه در خصوص سلامت و آگاهی از راهکارهای پیشگیری از بیماری های مختلف و از جمله دیابت در این جهت کمک رسان خواهد بود.
 

 دکتر هنرور در پایان از تدوین سند استانی بیماری غیرواگیر خبر داد

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه