ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان: توسعه صادرات در استان گلستان نیازمند نقشه راه است

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار گلستان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان اظهار داشت: حفظ برند‌های موجود و ایجاد برندهای جدید از مهم‌ترین راه‌های توسعه صادرات است.

وی افزود: توسعه صادرات در استان گلستان نیازمند نقشه راه است تا بر اساس آن  برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات عملی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: برون‌گرایی به‌ عنوان صادرات و آخرین مرحله از سرمایه‌گذاری در امر تولید و توزیع است که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ربیعی گفت: یکی از اشکالات موجود در صادرات ترس از ورود به بازارهای جدید است بازار همیشه سیال و متنوع است و برای به دست آوردن بازارهای جدید و حفظ بازارهای موجود باید بر اساس نقشه راه عمل کنیم.

به گفته وی تراز حرکت و شاخص‌های صادراتی در استان گلستان باید مشخص شوند تا بتوانیم اقدامات خود در عرصه صادرات را بر اساس نقشه راه هماهنگ کنیم.

ربیعی افزود: برای ماندن در بازارهای خارجی و مثبت کردن تراز پرداختی در صادرات باید بازار را بشناسیم و راهکارهایی را برای تداوم حضور در آن‌ها اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به صادرات نامرئی در بخش گردشگری داشت صادرات همیشه نباید به شکل چمدانی باشد بلکه صادرات نامرئی یا همان دلارهایی که برای دریافت خدمات از استان از سوی گردشگران هزینه می‌شود را نیز باید در نظر گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه