مهندس عباسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:انجام ۱۵۰برنامه به مناسبت روز کارگر در استان

البرز گلستان/مهندس  عباسی، در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه برنامه‌های این هفته باید با مشارکت کارگران و کارفرمایان اجرا شود و سعی شده نشست‌های این هفته به صورت ۴ جانبه با حضور نماینده کارفرمایان، کارگران، دولت و دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی افزود: در این هفته ۱۵۰ برنامه در نظر گرفته شده است که ۲۵ برنامه در گرگان و بقیه برنامه‌ها در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: جشن بزرگ کارگری و تجلیل از نخبگان، نمایشگاه دستاوردهای حوزه تعاونی‌ها، نمایشگاه ارتقاء ایمنی محیط کار، نشست علمی نخبگان محیط کار، جشنواره تئاتر خیابانی، میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدای کارگر، دیدار از کارگران آسیب‌دیده و دیدار با مقام معظم رهبری از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کارگر در استان گلستان است.

عباسی با اشاره به مهمترین برنامه‌های سال ۹۵ در استان گلستان گفت: توسعه مشاغل خرد و خانگی، تقویت و توسعه تعاونی‌ها، استفاده از مشوق‌ها برای تعاونی‌ها و تقویت تعاونی‌های نوع جدید و توجه به بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۵ این اداره کل است.

وی در ادامه گفت: در توجه به بنگاه‌ها ۲ نکته باید موردتوجه قرار گیرد، نیاز به بنگاه جدید نداریم و باید با تأمین سرمایه در گردش و ایجاد بازار فروش این بنگاه‌ها را از حالت تعطیل و نیمه تعطیل دربیاوریم.

عباسی با بیان مشکلات محیط کار گفت: زمان کار و به‌تبع آن کیفیت آن‌هم کم و پایین است، تقویت نیروی کار می‌تواند به تقویت بنیه اقتصادی جامعه بینجامد و قدرت رقابت را بالا ببرد.

عباسی گفت: در بخش بیمه نیز توسعه بیمه‌های اجتماعی در دستور کار دولت و وزارتخانه است اما پراکندگی بیمه‌ها را داریم و این مشکل باید حل شود، نرخ بیکاری در استان گلستان در سال ۹۳ حدود ۱۲.۴ درصد و در پایان سال گذشته با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۱.۷ درصد رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۸ ب.ظ

دیدگاه