مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های جمعیت هلال احمر خبر داد:/ ۲۴اردیبهشت؛ روز برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر/ثبت نام حدود ۴ هزار و ۴۰۰ کاندیدا در این دوره

۲۴ اردیبهشت؛ روز برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر/ثبت نام حدود ۴ هزار و ۴۰۰ کاندیدا در این دوره/ بیش از ۲۴۸ هزار داوطلب، واجد شرایط رای دادن هستند/اصفهان، کرمان و فارس دارای بیشترین تعداد داوطلب فعال

البرز گلستان/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر حمیدرضا دهقان گفت: با توجه به اینکه روز ۲۳ اردیبهشت روز کاری بوده و داوطلبان مشغله کاری دارند و با توجه به درخواست تعداد زیادی از استان ها، با دستور دبیرکل و هماهنگی رئیس جمعیت به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات، زمان برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر از روز ۲۳ اردیبهشت به روز جمعه؛ ۲۴ اردیبهشت، تغییر یافت.
به گفته دکتر دهقان این تغییر به منظور حضور حداکثری و پرشور داوطلبان در چهارمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۹۵ تن در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر کاندیدا شده اند، افزود: از هر شعبه ۴ نفر به عنوان شورای اجرایی و یک نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند که با این احتساب در مجموع ۳۷۵ شعبه، داوطلبان جمعیت هلال احمر یک هزار و ۸۷۵ را در مرحله اول انتخاب خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: هر شعبه جمعیت، سهمیه ای از یک نفر تا ۴ نفر در مجمع استانی دارد که با این انتخابات، اعضای مجمع استانی تشکیل و اعضای هیئت مدیره استان از میان افراد منتخب، برگزیده خواهند شد.
ثبت نام چهره های شاخص در این انتخابات
مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از ۲۴۸ هزار داوطلب فعال جمعیت هلال احمر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند، گفت: در انتخابات گذشته میانگین مشارکت در کشور حدود ۴۰ درصد بوده که سعی داریم با ایجاد شور و نشاط و برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف، حضور حداکثری داوطلبان را در این انتخابات رقم بزنیم.
دکتر دهقان با تاکید بر اینکه تعداد داوطلبان هر استان بر اساس تعداد شعب استانی افزایش می یابد، اظهار داشت: بنابراین استان اصفهان با بیش از ۲۰ هزار داوطلب، کرمان با بیش از ۱۷ هزار داوطلب و استان فارس با بیش از ۱۵ هزار داوطلب به ترتیب دارای بالاترین تعداد داوطلب فعال در میان استان های کشور هستند.
وی با بیان اینکه از میان کاندیداها حدود ۳۰ نفر تحصیلات حوزوی دارند، بیش از ۹۰۰ نفر تحصیلات کارشناسی ارشد و مابقی کارشناس هستند، اذعان داشت: چهرهای شاخصی همچون استانداران، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، اساتید دانشگاهی، خیرین و داوطلبان شاخص جمعیت، امدادگران و بازنشستگان پیشکسوت جمعیت هلال احمر از جمله این کاندیداها هستند.
مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه اصرار سیاست گذاران انتخابات در این دوره بر واقع نگری بوده است، اظهار داشت: بر این اساس سامانه ثبت اطلاعات اعضای داوطلب راه اندازی شد که این سامانه با توجه به فرصت زمانی محدودی که در اختیار داشتیم توقع حداکثری ما را برآورده کرد.
دکتر دهقان به استقبال بالای داوطلبان از این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: تا ۴ سال آینده و زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر، اطلاعات تمامی اعضای داوطلب از جمله داوطلبان عادی جمعیت در این سامانه به ثبت خواهد رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه