فرمانی مدیرکل استاندارد استان گلستان خبرداد:افتتاح نخستین دفاتر استانداردسازی در دانشگاههای گلستان

البرز گلستان/محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان گلستان :در مراسم افتتاح دفتر استانداردسازی اظهار داشت: امروز نخستین دفتر استانداردسازی در دانشگاه گلستان و دیگر دفاتر در دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و لامعی گرگانی افتتاح شد.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان امسال حداقل ۳ دفتر دیگر در حوزه دانشگاه‌های استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل استاندارد استان گلستان تصریح کرد: همچنین ۲ تفاهم نامه با دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی و لامعی گرگانی امضاء شد تا در قالب آن تلاش کنیم از ظرفیت مشترک ۲ دستگاه در حوزه‌های مختلف تدوین استانداردهای ملی، حضور در تدوین استانداردهای بین المللی، استفاده از ظرفیت‌های آموشی، همایشی و اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران هم در این مراسم گفت: با توجه به شعار امسال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، وظیفه سنگینی برعهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده و به عنوان مسئول تعیین و تدوین نشر استانداردهای ملی مکلف هستیم که همه محصولات داخلی مانند کالا و خدمات پیوست استاندارد را تعریف کنیم.

علی اباذری افزود: برای اینکه این مهم را عملیاتی کنیم نیازمند تعامل با مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی هستیم و خوشبختانه در یک‌سال گذشته در بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر کشور حضور پیدا کردیم و دفاتر استانداردسازی در این دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی این دفاتر درباره ارتقاء سطح سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه در تدوین استانداردهای ملی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و زمینه همکاری بیشتر با مراکز علمی را فراهم کند.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دیگر حوزه‌ها نیز براساس تکلیفی که شورای عالی استاندارد کشور در سال گذشته مشخص کرده، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه های مکلف شدند که دفاتر استانداردسازی برای تعیین استانداردهای مورد نیاز خود و نیازسنجی در این حوزه راه‌اندازی کنند.

اباذری گفت: برای به روز کردن و بازنگری در استانداردها در بخش های اجرای باید این دفاتر راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه موجی در بحث استانداردسازی در سطح کشور شکل گرفته که امیدواریم در پرتو این اتفاق بتوانیم به سلامت هرچه بیشتر، ایمنی بالاتر و رفاه اقتصادی بیشتر جامعه کمک کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲ ق.ظ

دیدگاه