همزمان با بزرگداشت روز ارتش رژه سامانه های موشکی اس ۳۰۰ از مقابل بارگاه امام (ره)

البرز گلستان/سامانه دفاع ضد موشک اس ۳۰۰ کاملا دفاعی است و هدف از استفاده آن محافظت از مکان های مهم در برابر حملات هوایی است. این سامانه موشکی در جهت تقویت دفاع و پدافند از مرزها و تاسیسات مهم و استراتژیک کاربرد دارد. این سامانه پیشرفته موشکی میتواند تمامی اهداف هوایی مدرن را نابود کند، میتواند هواپیماها، موشک های بالدار و هم دستگاه های پرنده بدون خلبان را نابود کند.واحد شمارش این سیستم گردان میباشد ، هر گردان شامل ۴ سیستم و هر سیستم ۳ لانچر دارد و هر لانچر قادر است ۴ موشک شلیک کند. هر سیستم میتواند به ۶ هدف به صورت همزمان حمله کند. برد موشک ها ۱۵۰ کیلومتر است.

هر پرتابگر (Luancer) تعداد ۴۸ موشک NGE را که دارای برد ۱۵۰ کیلومتر است حمل می‌کند. هر سیستم کامل شامل سه پرتابگر و قادر است که شش هدف را به طور همزمان نشانه بگیرد و ۱۲ موشک را به سمت آن‌ها پرتاب کند. این سیستم پس از تغییر مکان و پر کردن مهمات می‌تواند به سرعت برای دفع تکرار حمله دوباره مستقر شود.باید به یاد داشته باشید که سامانه موشکی S-300 خود نیازمند حفاظت هستند و برای این منظور می‌تواند از موشک‌های زمین به هوای Tor-M1 و موشک‌های Fm-80 به همراه S-300 استفاده کند. این موشک‌های کوتاه برد می‌توانند یک سیستم دفاع هوایی کارآمد را برای حفاظت از تاسیسات فراهم کند. به این ترتیب S-300 می‌تواند به عنوان سلاحی برای منهدم کردن اهداف پیشرفته در فواصل دور عمل کند.سیستم پدافند زمین به هوای S-300 همواره برای آمریکا و متحدانش یک دردسر بوده است.

بنابراین گزارش ۲۲ نفر از نیروهای مخصوص تیپ ۶۵ نوحد عملیات چتربازی را بر فراز منطقه رژه به نمایش گذاشتند.

۴۵ فروند بالگرد هوانیروز اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش گذاشتند

 همچنین ۴۵ فروند بالگرد هوانیروز به مناسبت بزرگداشت روز ارتش بر فراز آسمان مرقد مطهر امام عملیات رژه هوایی را اجرا کردند.

همچنین بالگردهای تهاجمی شناسایی و ترابری در این رژه حضور داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

دیدگاه