ناشتا بودن خطرعود سرطان سینه و دیابت را کاهش می دهد

البرز گلستان/مطالعات جدید محققان نشان می دهد، بیش از ۱۳ ساعت ناشتا بودن بین وعده شام و صبحانه خطر عود سرطان سینه و ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و انواع سرطان را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، مطالعات اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که ساعات ناشتا بودن در شب، نقش مهمی در ابتلا به سرطان سینه دارد. منظور از ساعات ناشتا بودن، زمان بین آخرین وعده در شب و وعده صبحانه در روز بعد است.

این مطالعه نشان می دهد، فاصله زمانی بیش از ۱۳ ساعت بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد، نقش مهمی در کنترل قند خون دارد و احتمال عود سرطان سینه، انواع دیگر سرطان و بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این مطالعه نشان می دهد احتمال عود سرطان در بیمارانی که فاصله زمانی کوتاهی بین وعده شام و وعده صبحانه دارند، نسبت به زنانی که بیش از ۱۳ ساعت در شب ناشتا هستند، ۳۶ درصد بیشتر است.

مطالعات قبلی نیز نشان داد که فاصله زمانی بیش از ۱۶ ساعت بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد در جوندگان، در برابر گلوکز غیر طبیعی، التهاب و افزایش وزن، اثر محافظتی دارد و تمام عوامل احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

سرطان سینه مهمترین عامل مرگ ناشی از سرطان در کشورهای در حال توسعه و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود.

در سال ۲۰۱۲ میلادی در آمریکا، ۲۲۴ هزار و ۱۴۷ زن و دو هزار و ۱۲۵ مرد به سرطان سینه مبتلا شدند و ۴۱ هزار و ۱۵۰ زن و ۴۰۵ مرد بر اثر این عارضه جان خود را از دست دادند.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه