مهندس مروتی در آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان: جهت خدمت رسانی به مسافرین نوروزی ظرفیت‌های سخت افزاری و امکانات موجود در استان را ۲۵ درصد افزایش داده شد

البرز گلستان/مهندس مروتی در آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال ۹۴ که ظهر سه شنبه برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم در استان گلستان از امکانات موجود بیش‌ترین استفاده را ببریم ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل شده است.

مروتی افزود: این ستاد برنامه ریزی خود را در غالب استقبال از بهار و مسافران استان و خدماتی که باید به مسافران ارائه شود با یک انسجام بخشی لازم تدوین کرده است.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه مسافران با خاطره خوب استان گلستان را ترک کنند، ظرفیت‌های سخت افزاری و امکانات موجود در استان را ۲۵ درصد افزایش دادیم تا در طول مسیر جاده و اقامتگاه‌هایی که برای مسافران تدارک دیده شده است بهتر خدمت رسانی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در رابطه با ظرفیت تخت‌های استان گفت: امسال به ظرفیت تخت‌های استاندارد استان با همکاری شهروندانی که تمایل به مشارکت داشتند اضافه کرده‌ایم و ظرفیت اقامت استان ما در یک روز به عدد  ۱۵ هزار و ۷۸۲ تخت رسیده است که با توجه به امکانات استان رقم مطلوبی است.

مروتی افزود: برای سال آینده با توجه به ظرفیت هتل‌ها، مراکز اقامتی و مهمانپذیرها در حال برنامه ریزی هستیم و افزایش چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای افزایش اکیپ‌های نوروزی و اکیپ‌های خدماتی  ۲۰ درصد به این ظرفیت اضافه کردیم و خوشبختانه مانور سراسری  ستاد سفرهای نوروزی با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، راه و شهر سازی و شهرداری‌ها به خوبی برگزار شد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان اظهار کرد: نقصی که قبلاً از سوی دستگاه‌ها در هنگام مراجعه به صحنه‌ها مشاهده می‌شد این بود که دستگاه‌ها از هماهنگی لازم برخوردار نبودند؛ برای مثال در بعضی موارد نیروی انتظامی زودتر به محل حادثه می‌رسید و در برخی مواقع  آمبولانس زودتر به صحنه می‌رسید و ما در این رزمایش مدیریت رسیدن به سر صحنه را عملی کردیم.

رضا مروتی افزود: سامانه سفر برد و سامانه ویژه اطلاع رسانی را که توسط سازمان میراث فرهنگی طراحی شده است به مردم معرفی شده و امکان تبادل دو طرفه اطلاعات با مردم در این نرم افزار محیا شده است.

وی در رابطه با بحث نوروزگاه ها گفت: امسال مراسم نوروزگاه ها را در سه نقطه از ورودی‌های استان در محدوده مرکزی استان برنامه ریزی کردیم و افرادی که مستقر هستند امکانات استان، مباحث مربوط به گردشگری و صنایع دستی را معرفی می کنند.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان تصریح کرد: امسال تلاش ما بر این است که جشنواره‌ها را به شکل هدفمند برگزار کنیم تا هم بتوانیم آداب و رسوم و سنت‌ها را به نمایش بگذاریم و هم  ظرفیت‌های آن منطقه را نمایش دهیم.

مروتی در پایان از برپایی اولین موزه روستایی استان در پارک جنگلی قرق خبرداد و گفت: این موزه قدمی در معرفی استان است و همچنین در مبادی ورودی و خروجی استان در ساعات اولیه تحویل سال برنامه استقبال از مسافرین را داریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۰ ب.ظ

دیدگاه