گفت و گوهای تهران و آنکارا برای حل بحران شهر کوبانی/ هشدار ایران بابت حضور نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش ایرنا، «حسین امیر عبداللهیان» عصر پنج شنبه در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش که در پژوهشکده مطالعات استراتژِیک خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان ارسال کمک های تسلیحاتی به منطقه کوبانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب کمکی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارایه می کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به کردهای کوبانی انجام می دهد.

وی درباره نوع این کمک ها توضیح خاصی نداد و اظهار داشت: گفت وگوهای ما با دوستمان ترکیه برقرار است و ما فکر می کنیم این کشور می تواند بیشترین نقش را برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره راه حل ایران برای بحران کوبانی تصریح کرد: گفت وگوهای منطقه ای برای این موضوع جریان دارد و ما امیدواریم در این مسیر اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته امیر عبداللهیان، ما در گفت وگو های اولیه با ترکیه دریافتیم که این کشور به دنبال تشدید بحران در منطقه نیست و امیدواریم نقش مثبتی ایفا کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجزیه عراق نیز گفت: ما مواضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم از نظر ما عراق یکپارچه مورد تایید و به نفع منطقه است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۳ ق.ظ

دیدگاه