- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طی تفاهم نامه ای: خانه های مطبوعات کشوربخشی از فعالیتهای ادارات ارشاد را انجام می دهند

البرز گلستان/ اکبر ملکی روز چهارشنبه در نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور فعالیت های آموزشی، نظارتی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مطبوعات را از مواردی دانست که با تفاهم، خانه مطبوعات و ادارت کل فرهنگ و ارشاد، توسط این خانه ها با تامین هزینه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل انجام است.
وی، همچنین از واریز کمک معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای آتی به حساب خانه های مطبوعات کشور خبرداد و تصریح کرد: این کمک ها با توجه به میزان برخورداری استان ها از ۵۰ تا یکصد میلیون ریال است و سهم استان های کمتر توسعه یافته از این کمک ها بیشتر از استان های توسعه یافته است.
ملکی در خصوص درخواست اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور مبنی بر عضویت اعضای خانه مطبوعات در هیات منصفه مطبوعات استان ها اظهار داشت: شورای مرکزی خانه مطبوعات در قالب درخواست این موضوع را به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند تا از طریق این معاونت پیگیری کند.
وی همچنین از مسوولان رسانه ها خواست نسبت به اعلام وصول نسخه نشریات در پایگاه www.e-rasaneh.ir اطمینان حاصل کنند و گفت: یارانه مطبوعات بر اساس ثبت اطلاعات نسخه های منتشر شده در این پایگاه انجام می شود و تعداد زیاد نشریات امکان بازبینی و بررسی تمامی نسخه ها را از سوی کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر ممکن کرده است، بنابر این باید مسوولان نشریات در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.
ملکی همچنین داشتن لیست بیمه را مهمترین مولفه برای برخورداری از یارانه و کمک های دولتی به نشریات عنوان کرد و از مدیران مسوول نشریات خواست در خصوص ارائه لیست بیمه کارکنان نیز برای استفاده از یارانه ها توجه ویژه داشته باشند./ایرنا

0 [1]
0 [1]