رشیدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد:انتخابات شورای موقت کانون‌های بازنشستگان کشوری روز سه شنبه ۱۸ اسفندماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود

البرز گلستان/ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،عباس رشیدی،مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در آستانه انتخابات شورای موقت کانون های بازنشستگی کشوری اظهار داشت: کانون‌های بازنشستگی کشوری همواره با صندوق بازنشستگی در تعامل بوده و هستند و به عنوان بازوی مشورتی صندوق از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. این کانون ها که اکثر آنان فعالیت قانونی خود را با مجوز وزارت کشور آغاز کرده اند، توانسته اند همکاری و تعامل مطلوبی را با صندوق داشته باشند.
وی با اشاره به تعداد زیاد کانون های غیر فعال افزود: برای ساماندهی ارتباطات مؤثر و گسترده تر تمام کانون ها در سراسر کشور و اثرگذاری بیشتر آنها در حوزه‌های کاری با الگوگیری از سازمان‌ها و مراکزی که تشکل‌های اثرگذار دارند، نشست های کارشناسی متعددی برگزار کردیم و مقرر شد در هر استان و برحسب تعداد کانون‌های موجود در آن استان مجمع کانون‌های بازنشستگی ایجاد شود. وی افزود: در این مجمع گروهی با عنوان شورای موقت کانون‌های بازنشستگان کشوری انتخاب می شوند که از میان این افراد هیأت رئیسه شورا مشخص خواهد‌ شد.
رشیدی تشکیل شورای موقت کانون ها را در گام نخست و تشکیل شورای منتخب بازنشستگان کشوری را به عنوان هدف بعدی برشمرد و تصریح کرد: جایگاه ، شأن و منزلت بازنشستگان از مهمترین اهداف صندوق بازنشستگی کشوری است که ساماندهی علمی و صحیح کانون های بازنشستگی به هم افزائی برنامه های کلان و بهره گیری از خرد جمعی کمک می نماید.
وی با اشاره به تهیه و تدوین آیین نامه و دستورالعمل تشکیل این شورا توسط جمعی از بازنشستگان خبره افزود: بر مبنای آیین نامه های تهیه شده شوراهای استانی تشکیل می شوند و سرانجام شورای کشوری شکل خواهد گرفت.
رشیدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره وظایف شورای موقت کانون های بازنشستگی اظهارداشت: در پپش نویس اساسنامه شورای موقت انتخاب هیأت رئیسه، تهیه طرح‌ها، برنامه‌ها، اهداف و خط مشی‌ها و تصویب پیشنهادهای اعضا پیش بینی شده است که پس از مشخص شدن اعضای شورای موقت می توان موضوعات دیگری نیز به وظایف آن افزود.
انتخابات شورای موقت کانون‌های بازنشستگان کشوری روز سه شنبه ۱۸ اسفندماه جاری در تهران و سراسر کشور برگزار می شود. با تشکیل این شورا کمیسیون‌های تخصصی گردشگری، بیمه تکمیلی، سلامت و . . .که از نکات بارز و برجسته این ساماندهی است توسط اعضای شورا ایجاد خواهد شد.

IMG_7367

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۵ ب.ظ

دیدگاه