رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور در همایش کانون‌های بازنشستگی استان‌های شمالی: چهره پر فروغ فرهیختگان و بازنشستگان باعث امید در بدنه فعال جامعه و حرکت رو به جلوست

رشیدی:در همه دنیا صندوق های بازنشستگی بیمه ای بین نسلی است و متعلق به گذشته حال و آینده هستند.

البرز گلستان/همایش کانون‌های بازنشستگی استان‌های منطقه شمال کشور ( شامل استانهای اردبیل، قزوین، گیلان، سمنان مازندران و گلستان )در مجتمع جهانگردی ایرانگردی چلندر نوشهر با حضور حاج قربان مدیر کل امور استانها رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور و جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان و مدیر هماهنگی شمال کشور و قهرمانی مدیر سفر کارت ملی و تقوی مدیر سفر کارت ملی شمال کشور برگزار شد.

رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور در این همایش اظهار کرد: در سال ۷۴ به ازای هر بازنشسته ۷ نفر کارمند وجود داشت ولی امروز به زیر ۹ دهم رسیده است، یعنی به ازای هر بازنشسته یک کارمند هم نداریم.
عباس رشیدی در همایش کانون های بازنشستگی استان های منطقه شمال در مجتمع ایرانگردی جهانگردی چلندر نوشهر با اشاره به اینکه در مقوله فرهنگ ادبی، همه دنیا به نوعی مدیون ایران است، اظهار کرد: در فرهنگ اقتصادی نتوانستیم آنچه که شایسته مردم است حرکتی داشته باشیم و این نیازمند تلاش بسیار است.
وی با بیان اینکه در همه دنیا صندوق های بازنشستگی بیمه ای بین نسلی است و متعلق به گذشته حال و آینده هستند، افزود: پویایی صندوق ها نیازمند برنامه ریزی است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی قدرت خرید بازنشستگان اعلام کرد: تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور بیشترین حجم بازنشستگان بیمه ای کشور را دارد و به دلیل کاهش ورودی، به پیری رسیده است.
رشیدی تصریح کرد: شرایط بازنشستگی با توجه به کم شدن ورودی شاغلین بالا رفته است و به بالای ۵۱ سال سن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه قوانین بازنشستگان رو به تکامل است، ابراز کرد: جامعه به شما نگاه می کند، اگر چهره فرهیختگان و بازنشستگان جامعه پر فروغ باشد، امید در بدنه فعال رو به جلو خواهد بود و اگر فروغ از سالمندان کاهش یابد امید هم کاهش می یابد.
این مسئول تاکید کرد: رفاه مطلق نیازمند تولید ثروت است که با خلق ایده و استفاده بهینه بدست می آید.
رشیدی با بیان اینکه ایران کشور گنج با منابع بسیار است، گفت: کشور ما دارای منابع انسانی بسیار ارزشمندی است که باید از این فرصت ها نهایت استفاده را برد.
وی ادامه داد: محوریت سیستم صندوق بازنشستگی با بازنشستگان شکل می گیرد و بالاترین مدال افتخار بر کارکنان آن است.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور یادآور شد: در سال ۷۴ به ازای هر بازنشسته ۷ نفر کارمند وجود داشت ولی امروز به زیر ۹ دهم رسیده است، یعنی به ازای هر بازنشسته یک کارمند هم نداریم.
رشیدی خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور، سال گذشته ۳۳ درصد رشد را در حوزه اقتصادی از محل سود شرکت‌ها داشتیم.
وی متذکر شد: اگر در هر یک از ۱۱۰ هزار مدرسه کشور یک بازنشسته به عنوان مشاور بکار گرفته شود از مجموع یک میلیون و ۲۶۶هزار نفر بازنشستگان، ۱۰ هزار نفر مشغول خواهند شد و می توان از تجربیات آنها بهره برد.
این مسئول افزود: سه موسسه بزرگ به نام‌های آستان قدس رضوی، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که با هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان گردش مالی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که یک فرصت تلقی می شود.
رشیدی متذکر شد: از مهرماه سال گذشته تعرفه های کالاها و خدمات ۸۱ درصد افزایش داشته است که با توجه به وجود ۲۵ هزار بیمار خاص کشور، بیمه تکمیلی تا حدی می تواند این خلا را برای بازنشستگان جبران کند.
وی تورهای مسافرتی زیارتی را یکی دیگر از خدمات صندوق به بازنشستگان در کنار بیمه تکمیلی عنوان کرد و گفت: در این خصوص در بخش تخفیفات ویژه برای بازنشستگان قرار دادهای خوبی با شرکت ایرانگردی جهانگردی بسته شده است و رفاه حال بازنشستگان دیده شده است.
رشیدی پرداخت تسهیلات را از دیگر خدمات صندوق اعلام کرد و یادآور شد: در دو سال گذشته تسهیلات خوبی در جهت رفاه حال بازنشستگان اعطا شد.

IMG_7362

IMG_7367

IMG_7369

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۷ ب.ظ

دیدگاه