حاج قربان مدیر کل امور استانها صندوق بازنشستگی کشوردر همایش کانون‌های بازنشستگی شمال کشور: تا کنون ۲۹خانه امید در استانها جهت پر کردن اوقات بازنشستگان احداث گردید

البرز گلستان/همایش کانون‌های بازنشستگی استان‌های منطقه شمال کشور ( شامل استانهای اردبیل، قزوین، گیلان، سمنان مازندران و گلستان )در مجتمع جهانگردی ایرانگردی چلندر نوشهر با حضور حاج قربان مدیر کل امور استانها رشیدی مدیر کل رفاه و امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور و جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان و مدیر هماهنگی شمال کشور و قهرمانی مدیر سفر کارت ملی و تقوی مدیر سفر کارت ملی شمال کشور برگزار شد.
در این همایش حاج قربان مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بازنشستگی رفاه حال این قشر و اعطای تسهیلات است، اظهار کرد: امسال ۲۵۰ هزار تسهیلات ، ۲ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به بازنشستگان اعطا شد و به دلیل اینکه مقررات بانک اجازه پرداخت بیش از ۲ میلیون را با سود ۴ درصد نمی دهد بیش از این مبلغ نتوانستیم تسهیلات پرداخت کنیم.
وی با اشاره انجام تورهای زیارتی و سیاحتی از اعزام اعزام ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان با تورهای زیارتی و سیاحتی به نقاط مختلف خبر داد.
مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی کشور ادامه داد: بنا داریم با کمک شرکت ایرانگردی و کمک بازنشستگان تسهیلات بهتری در این خصوص به بازنشستگان اعطا کنیم.
مشاور مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور با بیان اینکه شرکت ایرانگردی و جهانگردی ۵۰ درصد از سهام آن متعلق صندوق بازنشستگی و ۵۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی می باشند.
حاج قربان مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی کشور یادآور شد: امسال هزار میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی به بازنشستگان پرداخت شد که ۴۰۰ میلیارد تومان آن توسط بازنشستگان و ۶۰۰ میلیارد تومان آن توسط دولت و از منابع صندوق تامین شد.
حاج قربان تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۶ هزار بازنشسته در کشور داریم که ۳۰۰ هزار آن در تهران و۹۶۰ هزار نفر نیز مربوط به سایر استان‌های کشور است.
وی با اشاره به اینکه ماهانه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان حقوق پرداخت می شود، بیان کرد: کف حقوق بازنشسته ها از ۷۵۰ هزار تومان آغاز و میانگین آن تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۵درصد نیز بالای ۳میلیون حقوف می گیرند. که این افرادشامل قضات و هیات های علمی می شوند
حاج قربان با اشاره به برخی مشکلات مالی در تامین به موقع حقوق بازنشستگان، ابراز کرد: حقوق زیر یک میلیون تومانی باتوجه به گرانی و تورم کفاف زندگی بازنشستگان را نمی دهد، بنابراین امسال حقوق بازنشستگان به یک میلیون تومان خواهد رسید.
وی تاکید کرد: امسال تعداد ۱۳ استان کشور به سیستم پرداخت مستقیم حقوق انجام می شود.
مشاور مدیر عامل سازمان بازنشستگی ادامه داد:سال آینده مابقی استانها مجهز به سیستم پرداخت مستقیم حقوق خواهند شد،
وی از مزایای این طرح اعلام کرد که حقوق بازنشستگان بدون صرف وقت و بدون باقی ماندن در بانک پرداخت خواهد شد.
حاج قربان مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی کشور تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی و بستر سازی است که شرط اصلی آن انتقال حقوق بازنشستگان به بانک صادرات است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ استان کشور به اضافه تهران که مجهز به این سیستم هستند و به ۶۴۷ هزار نفر حقوق به صورت مستقیم پرداخت می شود.
این مسئول با بیان اینکه استانهای خراسان رضوی با ۹۷هزار بازنشسته به عنوان بیشتر ین بازنشسته در کشور و مازندران با ۵۸ هزار بازنشسته به سیستم پرداخت مستقیم مجهز نیست، افزود: همه تلاش ما بر این است استان‌هایی که بیشترین بازنشسته ها را دارند هر چه زودتر به این سیستم مجهز شوند.
حاج قربان با بیان اینکه خانه های امید با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان ساخت خانه های امیدکلید خورد، اذعان کرد: از مجموع استان‌های کشور در ۱۹ استان خانه امید راه اندازی شده است و سر جمع در ۲۹ خانه امید در استانها و شهرها به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: مقرر شد در هر مرکز استان یک خانه امید در بهترین نفطه احداث گردد.
وی تاکید کرد:در خانه امید پیشکسوتان از امکانات کتابخانه و اتاق پزشک و کافی شاپ و کافی نت استفاده می کنند و مقرر شد از سوی بیمه آتیه سازان یک پزشک نیزبصورت رایگان در اختیار خانه های امید قرار بگیرد.
حاج قربان مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی کشور با اشاره به راه اندازی خانه امید مازندران ظرف ۲ ماه آینده ابراز کرد: امیدواریم با توافق هسته ای و پرداخت بدهی سایر کشورها به ایران، روزنه امیدی باز شده و وضعیت مالی صندوق بهبود یابد.

IMG_7368

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه