مدیرکل شیلات گلستان: پیش بینی می شود صادرات میگوی گمیشان امسال به ۴۵۰ تن برسید

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود صادرات میگوی گمیشان امسال به ۴۵۰ تن برسد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، “سیدجواد قدس علوی” در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل افزود: تاکنون ۴۸ تن میگو در دو محموله به کشور امارات متحده عربی صادر شده است.
وی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات میگو در سالجاری گفت: پیش بینی میگوی گمیشان امسال به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس، چین و روسیه صادر خواهد شد.
به گفته وی، پیش بینی می شود امسال ۵۵۰ تن میگو صید شود که از این میزان حدود ۸۰ درصد صادر و ۲۰ درصد برای مصرف داخلی در استان گلستان و استان های همجوار توزیع می شود.
قدس علوی با بیان اینکه تولید میگو امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰۴ تن میگو برداشت شد و از این میزان ۲۵۰ تن صادر شده بود.
به گفته وی، تاکنون ۱۵۰ تن میگو صید و در سه کارگاه در شهرستان های ترکمن، بندرگز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.
مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود ارزش کل تولید میگوی استان در سالجاری حدود ۹۵ میلیارد ریال باشد و ارزآوری حاصل از صادرات میگو به سه میلیون و ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.
وی با اشاره به میزان اشتغالزایی ایجاد شده در سایت میگوی گمیشان، گفت: امسال ۲۴۳ هکتار سطح مفید زیرکشت میگو بوده و بصورت مستقیم و غیرمستقیم ۲۰۰ نفر مشغول بکار شده اند.
قدس علوی افزود: در بخش فرآوری و بسته بندی نیز تعداد ۳۰۰ نفر بصورت دو شیفته در کارگاه های عمل آوری مشغول فعالیت می باشند.
وی یادآور شد، هزینه تولید هر کیلو میگو امسال ۱۰ هزار تومان بوده و قیمت عمده فروش ۱۵/۵۰۰ الی ۱۶ هزار تومان می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه