بهرامی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان:موضوع پسابرجام و ایجاد نگاه جدید در فعالان اقتصادی نیاز به یک حرکت بزرگ و همه‎جانبه دارد

البرز گلستان/رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در نشست تبیین شرایط پسابرجام و نقش اقتصاد مقاومتی   با تبریک ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان دشوار بوده است.

بهرامی ادامه داد: تا به امروز نتوانستیم ادبیات مشترکی را برای توسعه اقتصاد استان داشته باشیم و در این مدت نسبت به رقبای اقتصادی خود  عقب مانده ایم.

 رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: موضوع پسابرجام و ایجاد نگاه جدید در فعالان اقتصادی با نصب بنر و برگزاری جلسات حل نخواهد شد و نیاز به یک حرکت بزرگ و همه‎جانبه دارد.

بهرامی با اشاره به حضور فعالان اقتصادی که هر کدام نزدیک به ۵۰۰ نیروی فعال را در زیرمجموعه خود دارند، گفت: فعالان اقتصادی امروز، ژنرال‎های اقتصادی استان گلستان به حساب می‎آیند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در عرصه نظام بانکی کشور و استان گلستان برای حمایت از تولید‎کنندگان و فعالان اقتصادی، تاکید کرد: باید دید، بانک‎ها چه نقشی در پسابرجام دارند و در حال حاضر با وجود این نرخ‎های بهره، نمی‎توان زمینه رقابت اقتصادی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: باید فضای کسب و کار را با توسعه بخش خصوصی فراهم کنیم و اگر همه ما به دنبال کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم باید تمام مولفه‎های لازم در کنار هم قرار گیرد و به تنهایی نمی‎توانیم تاثیرگذار باشیم.

بهرامی اضافه کرد: آیا می‎توان با منابع موجود به ایده‎های درست و مناسب برای برون‎رفت از وضع موجود دست پیدا کرد و به سمت تحول اقتصادی در استان گام برداشت؛ برای رسیدن به این اصل مهم باید بانک‎ها با بخش خصوصی همراه و همسو شوند.

وی با اشاره به محدود بودن مذاکرات بنگاه‎های اقتصادی خارجی با شرکت‎های دولتی در سال‌های گذشته، تاکید کرد: امروز پس از لغو تحریم‎ها، بسیاری از بنگاه‎های اقتصادی خارجی به سمت بخش خصوصی داخل کشور روی آورده که این دیدگاه نشان‎دهنده این است که توانمندی بخش خصوصی نیازمند نگاه جدید و اعتماد است.

 رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان  در پایان تبیین کرد: هر زمان که دولت به بخش خصوصی اعتماد کرده، ضرر نکرده است و به طور حتم توان بخش خصوصی بسیار بالا و ارزشمند است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه