مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار گستان در نشست گروه خبرفجرگلستان : تبلیغات دهه فجر دستوری و بخشنامه‎ای نیست بلکه با نیت خالص و عشق قلبی می باشد

البرز گلستان/مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار گستان امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  در نشست گروه خبر فجر استان  گلستان حضور پیدا کردند و به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه در باره دهه مبارک فجر و پروژه های در حال افتتاح  پاسخ گفتند.

مهندس مروتی در ابتداضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از کلنگ‎زنی و افتتاح هزار و ۳۴۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی با بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان در این استان خبر داد

معاون عمرانی استاندار گستان سپس اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر ۷۳۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۶۱ میلیارد تومان و ۶۰۷ پروژه اقتصادی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان افتتاح می‎شود.

مهندس مروتی  ضمن بیان اینکه پروژه‎های دهه فجر  ۱۴۹۱ اشتغالزایی در استان گلستان ایجاد می کنداظهار کرد: در دهه فجر عملیات اجرایی ۱۳۰ پروژه در گلستان آغاز خواهد شد

وی تاکید کرد:پروژه‎هایی که کاملا اتمام نیافته در لیست افتتاح قرار نگرفتند و سعی شده تا اعلام آمار پروژه‎های قابل افتتاح دهه فجر از صحت کافی برخوردار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان در گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر سهیم هستند، افزود: تبلیغات دهه فجر دستوری و بخشنامه‎ای نیست بلکه این مهم با یک نیت خالص و عشق قلبی صورت می‎گیرد.

مروتی در خصوص شاخص‎ترین پروژه‎های قابل افتتاح دهه فجر گفت: خیلی تلاش شد تا پروژه زیرگذر دخانیات و شهید صیادشیرازی ۱۹ بهمن و در ایام‎الله دهه فجر افتتاح شود که بارندگی‎های اخیر روند اتمام پروژه را با تاخیر مواجه کرد و احتمالا این پروژه ۲۴ بهمن جاری همزمان با ولادت حضرت زینب (س) به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت خلیج گرگان بیان داشت: نگرانی‎هایی در این زمینه وجود داشت و نیاز بود که مطالعات میدانی در این زمینه صورت بگیرد که فرآیند مطالعه در سازمان بنادر و کشتیرانی انجام شد و جایگزینی یک بندر در نقطه بالادست خلیج گرگان مطرح شده است.

 IMG_7028

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: طراحی یک بندر جدید با فاصله از خلیج گرگان به عنوان بندر سبز انجام گرفته است.

مروتی از تشکیل کارگروه ساماندهی مرز خبر داد و افزود: برای اینکه اقدام کارشناسی صورت بگیرد مبادرت به راه‎اندازی کارگروه ساماندهی مرز کردیم وضعیت خلیج گرگان فقط ناشی از رسوب نیست بلکه یکی از علل می‎تواند باشد.

وی در خصوص جزیره «آشوراده» و دغدغه‎های زیست‎محیطی این پروژه بیان داشت: گلستان به هیچ وجه دنبال ایجاد طرحی بدون پشتوانه زیست‎محیطی نبوده، نیست و نخواهد بود تفاهم‎نامه‎هایی در این راستا نوشته شده و در تمامی جلسات از مشاور و طراحان زیست‎محیطی دعوت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: کار طراحی پروژه در جزیره «آشوراده» انجام شده است مرحله اول ارزیابی زیست محیطی صورت گرفته و مرحله دوم نیز به زودی پایان می‎یابد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۱ ب.ظ

دیدگاه