دکتر مهاجررئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خبرداد:آمادگی کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری دربخش کشاورزی استان

البرز گلستان/ قائم مقام معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی استفاده از سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت از سرمایه گذاری دراین بخش حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، جهانگیر عرب در نشست با مدیران عامل دو شرکت سرمایه گذاری خارجی از کشور سوئیس و اسپانیا که با حضور استاندار گلستان در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، تصریح کرد: افزایش ضریب خود اتکایی در تولید بذرهای هیبرید و تولید محصول و نیز مثبت کردن تراز تجارت خارجی در محصولات کشاورزی از اهداف جلب سرمایه گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه جلب سرمایه گذاری خارجی همگام با سیاست های اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت های درون زا و برون گرا و مردمی است، گفت: ایجاد اشتغال بیشتر، صرفه جویی در منابع آب و خاک و صادرات محصول با استفاده از فناوری روز دنیا و سرمایه خارجی از دیگر اهداف سرمایه گذاری خارجی است.

عرب با اشاره به حضور سرمایه گذارانی از سه کشور آلمان، اسپانیا و سوئیس برای سرمایه گذاری دربخش کشاورزی استان گلستان، اضافه کرد: این سرمایه گذاران در ماه های اخیر بارها از این استان بازدید و آگاهانه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کردند.

وی، تولید بذرهای هیبرید محصولات سیفی، احداث گلخانه و فراوری محصول را از جمله بخش های سرمایه گذاری خارجی در استان گلستان برشمرد و تصریح کرد: درصورت نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد، ۸۰ درصد سرمایه گذاری از سوی این شرکت ها انجام می شود ضمن اینکه ۷۰ درصد تولید محصولات نیز به کشورهای منطقه و اروپا صادر می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز در این نشست گفت: شرکت های خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پنج طرح از جمله تولید بذرهای هیبرید (سیفی جات)، احداث گلخانه و فرآوری محصولات صورت اعلام کردند.

مختار مهاجر افزود: حجم سرمایه گذاری این شرکت ها، چند صد میلیون یورو با ایجاد چند هزار شغل خواهد بود که پس از نهایی شدن مذاکرات و قراردادها به تفکیک اعلام می شود.

وی احداث گلخانه ۲۰۰ هکتاری سیفی جات را از جمله این طرح ها اعلام کرد و گفت: این طرح در شهرستان گنبدکاووس اجرا می شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۱ ب.ظ

دیدگاه