- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان:فرهنگ و هنر ما باید برود به سوی فرهنگ و هنر دانش بنیان

ه گزارش خبرنگار البرز گلستان به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و فرا رسیدن دهه ولایت جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی غرب استان دیداری باحجت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی استان گلستان داشته اند .

در این جلسه که علاوه بر فضیلت مدیر کل ارشاد گلستان احمد قلیشلی معاون فرهنگی و هنری استان و خواجه مشاور استاندار گلستان و جمعی از خبرنگاران وافرادمطلع به امور فرهنگی و هنری غرب استان شرکت داشته اند.

حجت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی در این جلسه مطالب مبسوطی بیان نمو دکه به شرح زیر می باشد : ابتدا عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) و تشکر می کنم از حضور دوستان قدم رنجه نمودید و اگر نمی آمدید خودم خدمت میرسیدم .

تشکر می کنم من فکر می کنم مسئولیتها مخصوصا در یک مقاطع خاص از زمان هم تبریک دارد و هم تسلیت تبریک دراد یک حوزه جدیدی برای خدمت رسانی در مملکت اسلامی فراهم می شود . و تسلیت دارد در حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای که هر آدم کم اطلاعی اظهار نظر تخصصی می دهد .

رو یکردهای کلی اداره کل ارشاد و مجموعه دوستان که قرار است درحوزه فرهنگ و هنر ارائه وخدمات داده شود متنوع می باشد

یک رویکرد کلی تمرکز زدائی می باشد هم در حوزه بودجه و هم در حوزه فعالیتها و تنفیذ اختیار

رویکرد دوم در حوزه فرهنگ و هنر کار سیاسی به معنی سیاسی کاری انجام نمی شود و در هیچ حوزه ای سیاسی کاری مطلوب و پذیرفته نیست .

وی سپس ادامه داده : هیچ وقت بنده به طول مدیریت فکر نکردم ولی به عرضش حساسم و کمک کنید در حوزه فرهنگ کار سیاسی نکنیم و به اندازه کافی آسیب دیده ایم .

رویکرد سوم اداره شدن فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست ارشادیها می باشد و دیگر قرار نیست نیرو از بیرون و سفارشی بیاوریم و مقرر شداز ظرفیت های ارشاد استفاده شود .

رویکرد چهارم از حق مدیریتی خود گذشتم و به اصل تمسک به خرد جمعی متمسک شدم و تمام انتصابات برمبنای خرد جمعی یعنی خود بچه های ارشاد و هنر مند ان تصمیم به عزل ها و نصب ها را کارشناسی می کنند.

وی در ادامه افزود یک مدیر باید این شرایط را داشته باشد دارای ظرفیت های عمومی که مدیر باید داشته باشد و شناخت و دانش فرهنگ و هنرو شناخت خود دستگاه و وظائف سازمانی و همگامی با دولت ندبیر امیداز شرایط یک مدیر می باشد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی گلستان سپس ادامه داد :برون سپردی فعالیتهای فرهنگی و هنری به گروهها و انجمن های هنری از رویکردهای دیگر می باشد و قرار نیست گروهها و انجمن ها زینت المجالس ارشاد باشند بلکه قرار می باشد در میدان بیایند و دخیل شوند.

در بحث بودجه قرا نیست بودجه متمرکز شود در گرگان در اداره کل با همفکری معاونین توزیع عادلانه در بحث بودجه برای ششماهه دوم سال داشته باشیم البته با رویکرد برنامه محوری

رویکرد دیگر بحث شفافیت در بودجه است که اگر ریالی به هر شهری بدهیم همه شهرها باید بدانند که این امر محرمانه نیست و رویکردهای دیگر حل بن بست ها و محدودیت های موجود است . هم افزائی با دستگاهها را باید داشته باشیم و شهرداری می تواند معین خوبی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری باشد.البته شهرداران و اعضای شورای شهربا نگاه فرهنگ مدارنه می توانند بخشی از کمبود ها را جبران نمایند.

مدیر کل ارشاد گلستان در ادامه افزودند : که ۱۶ درصد از بودجه کل کشور به حوزه فرهنگ و ارشاد می اید ولی ۱۰۰ درصد پاسخ را ارشاد می دهد

وی همچنین ادامه داد: نگاه نا متوازن به فرهنگ که هویت اسلامی و ایرانی ما را تهدید می کند تلاش می کنند که بگویند بین دین و هنر و دین و شادی تعارض وجودداردو دین را مساوی با خشونت معرفی می کنند ما ازصاحبان تربونها و قلمها انتظار داریم آب به آسیاب دشمن نریزند و کارگزارن فرهنگی در مقابل همه شهر وندان جمهوری اسلامی مسئولندبدون پرسش در باره دین و مذهب

.مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان در باره نقد و نقادی در دستگاههای اداری بیان نمودند : من به خودم تبریک می گویم که در جمعی اینچنین هستم هرکجا شما عیبی است بگویید عیب را بگویید خوب است نگاه نقادانه را به جان ودل می پذیریم و عقلا نیز تن می دهند نقادی سازنده است .

فضیلت افزود : مژده ای به شما بدهم سالی که بگذر د قرار است عملکرد ما نقد شود آن ایراد نیست بلکه بررسی سره از ناسره تشخیص دادن است قرار است همایش نقد با نگاه با مشارکت همه دستگاه های فرهنگی داشته باشیم

دبیر فرهنگ عمومی استان افزودند : تئاتر استان نیاز به آموزش دارد بحث مطبوعات نیز نیاز به آموزش دارد و فرهنگ و هنر ما باید برود به سوی فرهنگ و هنر دانش بنیان

وی سپس در باره و ضعیت کتابخانه ها و کانونهای فرهنگی هنری مساجد افزود : بحث کتابخانه های روستای و کانونهای فرهنگی مساجد را داریم با فرماندا ری ها مکاتبه شده است ظرفیتهای کانونهای فرهنگی مساجد ظرفیت پنهانی می باشد که خیلی از مردم آنان را نمی شناسند

وی رویکرد بعدی مجموعه خود را بحث اعتماد سازی است باهنر مندان نام برد وبیان نمود: فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به عزم ملی دارد.و بزرگترین حمایت حمایت افکار عمومی است .و ادامه داد نمایشگاه حجاب و عفاف را در حال بررسی وانجام می باشیم و این نمایشگاه نیار به کار زیر ساختی دارد متاسفانه بعضی ها بنام دغدغه دینی کار غیر دینی انجام می دهند.

فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان در ادامه افزود : مکاتبه ای با معاونت سینمایی وزارت ارشاد داشته ایم که قرار شد ۸دستگاه سینمای دیجتالی مجهز جهت اکران فیلم در سالن به استان تخصیص یابد.مجتمع فرهنگی هنری شهرستان کردکوی در تخصیص سری بعد دیده شده است .

وی در خاتمه جلسه بیان نمود: من مجددا تشکر و قدر دانی می کنم و صمیمانه از شما تشکر می کنم که فضای ایجاد نمودید قسمتی ازدغدغه های دستگاه را بیان کنم و خداوند متعال عزت به کارگزاران جمهورذی اسلامی عنایت فرما ید تا ما به کا رکردخود اعتماد کنیم

لازم به توضییح می باشددر این جلسه ابتدا خواجه مشاور استاندار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) بیان نمودند که : خدمت رسانی به مردم برای رفع نیازهای فرهنگی و اخلاقی و اقتصادی بالاترین نعمت است و از این نعمت هیچگاه انسان نباید احساس خستگی کند .و ی سپس در باره وضعیت فرهنگ عمومی و بحث تئاتر و احیاء هویت ملی و تقویت هویت دینی مطالبی بیان نمودند .وهمچنین در باره نقش اداره ارشاد در روستا ها و فرهنگ مطالعه مطالبی را بیان نمودند .

سپس هریک از حاضرین مطالبی را در باره فرهنگ ترکمن صحرا و تقویت بیشتر فرهنگ ترکمنی و رسیدگی به مسائل فرهنگی در شهرها و روستاهای مرزی و اهمیت آن بیان داشته اند .سپس در باره عدم وجود سینما در غرب استان و کمبود فرهنگسرا در این منطقه مطالبی بیان داشته اند
IMG_2386 [1]
IMG_2396 [2]
IMG_2386 [3]
IMG_2395 [4]

+1 [5]
0 [5]