- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ناگفته های از انقلاب اسلامی ۵۷دردیدار و گفتگوبا شیخ علی طیبی از روحانیون انقلابی و مبارز گلستان به مناسبت دهه فجر

 شیخ علی طیبی :برای اوّلین بار مردم شعار این هست سند جنایت پهلوی و شعار می کشم می کشم آنکه برادرم کشت رادر تشییع جنازه شهید حمزه طیبی  سر دادند

البرز گلستان/پیروزی انقلاب اسلامی پر می باشد از فراز و نشیب های تلخ و شیرین و رشادتها و شجاعتهای یاران روح اللله که اگر نبود این ایثارگریها هر گز چنین اتفاق عظیمی در سطح جهان بوجود نمی آمد .

همچنین بودند کسانی که شبانه در آن روزها وشبها نوار سخنرانی امام و اعلامیه های وی به دورترین روستاها  می بردند تا همه مردم سهمی در این انقلاب داشته باشند .و این افراد با چنان شبکه بندی به هم اتصال بودند که اگر اعلامیه از حضرت امام از نجف صادر می شد در کمترین فرصتهای زمانی به دورترین نقاط کشور می رسید.

وما وظیفمان ایجاب می کند که این فجر آفرینان را شناسائی و به نوعی صندوقچه اسرار آنان را از آن دوران بازگشایی کنیم تا بتوانیم نشنیده های انقلاب را باز خوانی کنیم  و بقول بزرگی اگر ما این فجر آفرینان را فراموش کنیم در اصل انقلاب را به فراموشی سپرده ایم .

یکی از این فجر آفرینان انقلاب اسلامی در شمال کشور حجت السلام شیخ علی طیبی بوده است. روحانی که ازقبل از انقلاب در حوزه های علمیه قم جزء یاران امام بوده است و در اکثر مبارزات مردمی در قم و استان مازندران و گلستان حضور داشته اند.

وفرصتی پیش آمد تا به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی  خدمت این روحانی وارسته که دارای آسیب جسمی ولی  دارای ذکاوت دینی و اجتماعی وفرهنگی بالایی می باشد و هنوز مرجع بسیاری از یاران انقلاب می باشد و هراز گاهی افرادی بصورت فردی و گروهی چه از مسئولین نظام چه مردم استان و شهرستان به حضور وی می رسند و ازبیانات وی بهره مند می شوند.

84156436603862939398 [1]

شهید حمزه طیبی شهید مبارزات انقلاب اسلامی در شهرستان کردکوی

وی ضمن استقبال گرم و شایسته از ما در باره حال هوای انقلاب در سال ۵۷ در محل زادگاهش شهرستان کردکوی و استان از نحوه شهادت  شهیدحمزه طیبی در مبارزات  انقلاب اسلامی شهرستان کردکوی  جویا شدیم.

حجت السلام  شیخ علی طیبی در ابتدا علل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در سال۵۷ را رهبری امام خمینی .وحدت مردم مسلمانان و روحانیت در خط مقدم انقلاب بیان کرد .

وی در باره حضور در مبارزات انقلابی خود در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد:بنده  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اطلا  عیه های حضرت امام را ازنجف به قم تهیه می کردم و آنرا در  قم ودر استانها بخصوص  در استان مازندران تقسیم می کردیم .

وی ادامه داد:در دوران انقلاب تشکلهای انقلابی و مذهبی را شکل می دادیم و در دوران بعد از انقلاب به بازسازی فضای شهر ومنطقه . همچنین حضور در میادین نبرد جنگ تحمیلی بوده است.

حجت السلام علی طیبی سپس در باره اولّین شعار انقلابی مردم شهرستان بیان کرد : مردم برای اوّ لین بار در تشییع جنازه شهید حمزه طیبی  شعار این هست سند جنایت پهلوی در سطح شهرستان سر دادند .

وی در باره نحوه شهادت شهید حمزه طیبی اظهار داشت : حمزه طیبی از جوانان فعال انقلاب اسلامی بوده و تبعیت خوبی از روحانیت داشته ضمن اینکه وی از یک خانوداه متدین وانقلابی و مذهبی بوده است در انقلاب نقش به سزائی داشته است .

وی ادامه داد:در دهم دی ۵۷هنگامی شهید حمزه طیبی بعلت درد دندان به دندانپزشک مراجعه کرد و از آنجا از همین کوچه ای که بنام وی درج شده است می رفت از پشت  از سوی یکی از دژخمیان رژیم پهلوی که از قبل شهید را مورد شناسائی قرار داده بود با تیر هدف قرار داد و به شهادت رساند.

وی در باره برنامه های بعد از شهادت شهید طیبی  ابراز داشت : ما جنازه شهید حمزه طیبی را از بیمارستان ۵آذر فعلی تحویل گرفیم و لی از ما تعهد گرفتند که تشییع جنازه انجام نگردد ولی از قبل مرد م در ابتدابی ورودی شهر حضور داشتند و بلافاصله تشییع جنازه عظیمی انجام شد

حاج آقا طیبی در ادامه  ابراز داشت : در آنجا برای اوّلین بار شعار این هست سند جنایت پهلوی و شعار می کشم می کشم آنکه برادرم کشت را سر دادند و دژخیمان شاه در آنجا برای  اوّلین بار مقابله بااین تشییع جنازه با شکوه  از مسلسل تیربار استفاده کردند.

حادثه تاریخی ترور ۳تن ازدژخیمان شاه بجای شهادت حمزه طیبی در شهرستان

وی در باره حادثه تاریخی ترور ۳تن ازدژخیمان شاه بجای شهادت حمزه طیبی در شهرستان  که زبانزد استانی و کشوری شده بودافزود: در شب قبل انقلابیون در محلی جمع شدند وهم قسم شدند که به جای شهادت این شهید  شبانه می خواهند به مامورین شاه بتازند و اینکار را نیز کردند و شبانه به سپاه شاه تاختندو ۳نفر از نیروهای رژیم شاه را ترو رکردند که بعدا متوجه شدند که عامل شهادت شهید حمزه طیبی در آن لیست نبوده است و انقلابیون هم قسم شدند که آنانکه از اسلحه استفاده کردند در این ترور دژخیمان شاه هرگز نباید نامشان افشاء شود که الان نیز بعد از گذشت ۳۷ بهار از انقلاب اسلامی  اسامی آن انقلابیون اعلام نشده است .

 

IMG_6992 [2]شهید+حمزه+طیبی [3]

حجت السلام طیبی از نکات برجسته تشییع جنازه شهید حمزه طیبی اظهار داشت : به هنگام خروج جنازه شهید که از آمبولانس پیاده شد رئیس پاسگاه  ژاندارمری که فردی بنام یازرلو بوده است و گرایش کمونیستی داشت به احترام این شهید لحظه ای سر خود را برتابوت شهید گذاشت و گریه کرد .

وی ادامه داد : و این وضع را به نفع انقلابیون کرد .ودر روز جهلم شهید آیت الله فاضل داماد آیت کوهستانی که رئیس حوزه علمیه بابل بوده است برای سخنرانی دعوت شدند .

وی تصریح کرد:البته بعدا قاتل شهید حمزه طیبی شناسائی شد و در اوائل انقلاب پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به سزای اعمال خود رسید.

مسئولین از آرمان امام خمینی  محرومین و مستعضعفین و کوخ نشینان  پاسداری کنند

حجت السلام شیخ علی طیبی در خاتمه از مردم و جوانان خواست راه امام را ادامه بدهند و وصیتنامه امام و شهدا را مطالعه کنند واز آرمان امام خمینی که محرومین و مستعضعفین و کوخ نشینان بوده اند پاسداری کنند و ازشهدای حرم و رزمندگان که در لبنان و فلسطین و سوریه می جنگند حمایت کنندو از مسئولین و مدیران خواست که آنچه فرمان و آرمان امام خمینی (ره) بوده است حمایت کنند و از آن فاصله نگیرند.

 

 

 

 

0 [4]
0 [4]