مدیرکل ورزش وجوانان گلستان در نخستین نشست شورای ورزش همگانی استان:اعلام آمادگی ۲۰ تیم برای برگزاری نخستین دوره لیگ فوتبال کارکنان ادارات استان

البرز گلستان/نخستین نشست شورای ورزش همگانی گلستان شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این نشست اظهار کرد: دولت به وزارت ورزش و جوانان تکلیف کرده که شورای ورزش همگانی در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل شود و استاندار نیز به درخواست ما پاسخ مثبت داد.

دکتر  طیبی افزود: این نشست‌ در استان‌های دیگر هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود و درخواست دارم تا در گلستان حداقل هر سه ماه یک بار این نشست را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: شورای ورزش همگانی باید در شهرستان‌ها نیز به ریاست فرماندار تشکیل شود و هدف از تشکیل این شوراها، سوق دادن مردم به سمت ورزش است و برای رسیدن به این هدف باید نگرش مردم را عوض کنیم.

دکتر طیبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای توسعه ورزش همگانی تلاش کنند، زیرا کارمندان علاقه زیادی به ورزش دارند و برای مثال می‌توان به نخستین دوره لیگ فوتبال کارکنان ادارات گلستان اشاره کرد که ۲۰ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند.

فقط ۱۰ درصد مردم گلستان ورزش می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد مردم استان ورزش می‌کنند، گفت: برای استانی مانند گلستان که در بخش آسیب‌های اجتماعی شرایط بحرانی دارد، ورزش باید از اهمیت ویژه‌تری برخوردار باشد.

طیبی خاطرنشان کرد: اگر ورزش مهم تلقی نشود، شورای مبارزه با مواد مخدر دستور جلسات بیشتری خواهد داشت، کارگروه سلامت باید فعالیت بیشتری انجام دهد و در مجموع نگرانی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت جوانان بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: ورزش همگانی واژه درستی نیست و معنی درست آن ورزش برای همه است و شکاف زیادی میان این حوزه و ورزش قهرمانی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب شغلی ورزشکاران گلستانی گفت: ۸۰ درصد ورزشکاران مدال آور جهانی و آسیایی استان گلستان بیکار هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۲ ب.ظ

دیدگاه