وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:صندوق های بازنشستگی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی می توانند سرمایه گذاری ها را تضمین کنند.

البرز گلستان/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقاومت، تدبیر و عقلانیت کلید واژه های پیروزی ایران در برجام هستند، گفت: صندوق های بازنشستگی شرکای خوبی برای سرمایه گذاران خارجی در آینده خواهند بود.
علی ربیعی در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش افزود: اتفاقی که رخ داد (اعلام رسمی اجرای برجام و رفع تحریم ها)، حاصل مقاومت ملت، رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تدبیر درست دولت یازدهم بوده است.
وی اضافه کرد: برجام حاصل گفت وگوهای همه جانبه در داخل و خارج بود و ما باید از همین منطق و شیوه برای حل سایر مشکلات و مسایل استفاده کنیم؛ برجام نشان داد که می توان به توافقی رسید که همه در آن سود کنند.
وی گفت: ما وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده و نیازمند آماده کردن ساختارها و بسترها هستیم.
ربیعی افزود: مطالعه شرایط تحریم این درس را به ما می دهد که باید سرعت رشد خود را افزایش داده و سریع تر از دنیا حرکت کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تحریم های ظالمانه در مقطعی مانع رشد کشور ما شدند اما ما باید از ظرفیت برجام برای توسعه کشور بهره بگیریم.
وی، مراسم یادشده را نمایشی از اقتصاد پساتحریم ایران برشمرد و افزود: نفت، تاریخ مدرن ایران را شکل داده و با تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گره خورده است.
وی به اهمیت شرکت ملی نفتکش در صادرات نفت ایران اشاره کرد و افزود این شرکت در دوران تحریم توانست کمک زیادی به صنعت نفت کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه، برنامه ایران برای حضور در بازارهای اروپایی را خاطرنشان کرد و گفت: نفتکش های ایرانی با ارائه خدمات بهتر و با رعایت اصول زیست محیطی در بازارهای اروپا حضور خواهند یافت.
ربیعی تاکید کرد: پس از لغو تحریم ها، شرکت ملی نفتکش آماده بازگشت به بازارهای بین المللی و اروپایی است.
وی همچنین از عرضه سهام شرکت ملی نفتکش در بورس های جهانی خبر داد و افزود: علاوه بر شرکت ملی نفتکش، شرکت کشتیرانی نیز آماده بین المللی شدن است.
وی با بیان اینکه ایران در نظر دارد به صنعت ال.ان.جی وارد شود گفت: قصد داریم از طریق سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی به سوی جذب فناوری های جدید حرکت کنیم.
وزیر تعاون در ادامه با برشماری مزیت های ایران در منطقه گفت: ایران تنها لنگرگاه ثبات در خاورمیانه و از جایگاه ویژه ای در بازار جهانی برخوردار است.
وی اضافه کرد: براساس برآوردها باید تا ۶ سال آینده ۱۸۰ میلیارد دلار در صنعت نفت کشور سرمایه گذاری شود.
ربیعی به برنامه ایران برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی نیز اشاره کرد و افزود: برای تحقق هر یک درصد رشد اقتصادی باید یک تریلیون ریال (۱۰۰ هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری جدید انجام شود.
وی تاکید کرد: پس از اجرای برجام ایران دیگر بازار بزرگ مصرف نخواهد بود بلکه به مرکز بزرگ تولید در منطقه تبدیل خواهد شد.
وزیر تعاون با تاکید بر جایگاه صندوق های بازنشستگی کشوری در اقتصاد اضافه کرد: صندوق بازنشستگی حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد.
ربیعی ادامه داد: صندوق های بازنشستگی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی به شمار رفته و می توانند سرمایه گذاری ها را تضمین کنند./ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۳ ب.ظ

دیدگاه