مدیر خانه امید بازنشستگان گرگان:با اجرای برنامه های متنوع به دنبال خروج بازنشستگان از خانه هستیم

البرز گلستان/ نشست ماهانه کانونهای بازنشستگی کشوری امرروز صبح با حضور جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان و گلریز مدیر خانه امید و مدیران کانونهای بازنشستکی ادارات کل  و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خانه مهر برگزار گردید.

حسین گلریز مدیر خانه امید در این نشست اظهار کرد: خانه امید گرگان  در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ به دست مدیر عامل وقت صندوق بازنشستگی کشور افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: زمین خانه امید بازنشستگان توسط شهرداری گرگان تامین شده ا و بر اساس مصوبات دومین سفر ریاست جمهوری اسلامی  به استان گلستان این بنا ساخته شد.

مدیر خانه امید بازنشستگان گرگان با بیان اینکه هزینه ساخت این بنا توسط صندوق بازنشستگی کشور تامین و پرداخت شده است، گفت: خانه امید دارای چای خانه، کلاس آموزشی، رایانه، کتابخانه، اتاق پزشک، چهار غرفه ، اتاق مدیریت و یک سالن چند منظوره در راستای کمک به امور رفاهی بازنشستگان است.

گلریز با بیان اینکه این سالن برای پذیرایی به گنجایش ۲۰۰ نفر و برای برنامه‎های نمایشی تا ۳۳۰ نفر به بازنشستگان استان گلستان خدمات می‎دهد، گفت: در این خانه امید کلاس‎های آموزشی طب سنتی، کامپیوتر، بافتنی، روانشانسی بالینی بزرگسالان، مشاوره حقوقی، حافظ خوانی، روانشناس نوجوانان و جوانان، زبان انگلیسی، آموزش نقاشی و آب رنگ ، احکام دینی و قرآن و همجنین مسابقات ورزشی انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه برای بازنشستگان استان گلستان دو سفر با پرداخت کمک هزینه‎‎ای در نظر گرفته شده است، افزود: اردوهای داخل استانی یک روزه، عیادت از بازنشستگان بیمار و برگزاری جشن‎های و پیادروی خانوادگی از دیگر برنامه هایی است که در خانه امید بازنشستگان گرگان برگزار می شود.

مدیر خانه امید بازنشستگان گرگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در حوزه بازنشستگان حقوق پایین است و این امر موجب شده که میزان مشارکت بازنشستگان در مسائل فرهنگی و رفاهی کاهش پیدا کند که نیاز است مسئولان به این موضوع اهمیت دهند.

گلریز با بیان اینکه با برنامه های متنوع به دنبال خروج بازنشستگان از خانه هستیم، گفت: سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی با مشارکت در برنامه های بازنشستگان و ارائه خدمات رفاهی به اقشار بازنشسته می‎توانند در ایجاد فضای فرهنگی و رفاهی بهتر برای بازنشستگان تلاش کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‎های اجرایی با در اختیار قرار دادن استخر، سینما، کتابخانه، تسهیلات کم بهره و توجه به خدمات درمانی و ویزیت بازنشستگان می‎توانند به این قشر کمک کنند.

IMG_0863

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۶ ق.ظ

دیدگاه