حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع عمومی خانه مطبوعات کشور:از تعداد تشکلها استقبال می کنیم / آن تشکلی که جامعیت بیشتری دارد خانه مطبوعات می باشد

البرز گلستان /دومین نشست مجمع عمومی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات ایران با حضور انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اسلامی محرابی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و کواکبیان رئیس هئیت مدیره مطبوعات کشور و   مدیران عامل و  هیت مدیره خانه‌های مطبوعات  در ساختمان موسسه نشر آوران برگزار شد.

در این جلسه حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی از اسقرار بیشتر خانه مطبوعات در سطح کشور ابراز رضایتمندی کرد .

انتظامی در باره فعالیت تشکل های مطبوعاتی و نقش خانه مطبوعات اظهار کرد:از تعداد تشکلها استقبال می کنیم ولی آن تشکلی که جامعیت بیشتری دارد خانه مطبوعات می باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شرایط یک تشکل کامل و جامع ابراز داشت : هر تشکلی که به میدان بیاید بایدشفافیت و اصول حرفه ای را  رعایت کندو جامعیت  و تعداد آدم های واقعی بیشتری داشته باشد.

وی تعداد خانه های مطبوعات کشور را ۲۳ خانه در سطح استانهای کشور اعلام کرد و  شفایت در برگزاری  رای گیری در انتخابات خانه های مطبوعات را منوط به ارائه رای واقعی و اینکه هر رای وکالتی حتما باید به صورت مضهری ثبت شده باشد و یک فرد بیشتر از یک وکالت رای نمی تواند داشته باشد .

انتظامی ملاک حمایتی از سوی وزارت ارشاد را بر اساس تعداد اعضای که در انتخابات شخصا شرکت می کنند بیان داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره سیاستهای وزارت متبوعش در بحث مطبوعات اظهار داشت : وزارت ارشاد موظف است ریل گذاری لازم را انجام بدهد و از زیر ساخت در این بحث حمایت کند.

وی از مدیران خانه های مطبوعات در خواست فعال نمودن بیشتر سایت های خانه مطبوعات شد و اعلام کرد: در سایت های خانه مطبوعات باید اسامی اعضا و سمت و نوع رسانه درج شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: افرادی که نام آنان در سایت های خانه مطبوعات ثبت شده است می توانند دررای گیریها شرکت کنند و مابقی عضو افتخاری خانه مطبوعات می باشند.

 

IMG_0850

IMG_0840

IMG_0861

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۸ ق.ظ

دیدگاه