نماینده ولی فقیه دراستان گلستان : قابل قبول نیست که انسانی اهل نماز و ارتباط با خدا باشد اما زبانش حد و مرزی نداشته باشد و آبروی مردم برایش مهم نباشد

البرز گلستان/نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در نخستین اجلاس استانی نماز در استان گلستان با موضوع نماز و سنجش دستاوردها، اظهار کرد: اقامه نماز نشانه ایمان و مورد تاکید بسیار است و اگر نماز درست شود، همه مسائل جامعه اصلاح خواهد شد. مسئله نماز هم در کتاب مقدس آسمانی و هم در روایات، احادیث و سیره پیامبر (ص) و ائمه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اقامه نماز، اقامه مهمترین فریضه اسلامی است، افزود: امام صادق (ع) می فرماید که نخستین چیزی که در قیامت از انسان سوال می شود نماز است و اگر نماز مورد پذیرش قرار بگیرد سایر اعمال پذیرفته می شود و اگر نماز پذیرفته نشود، سایر اعمال نیز قبول نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در این روایت این است که نماز ارتباط مستقیم بین انسان و خداوند است و انسان باید بتواند حضور نماز را در زندگی به طور ملموس احساس کند.

وی با بیان اینکه به جای ظاهر، باید به محتوای نماز توجه کنیم، تصریح کرد: همانگونه که نماز دارای آدابی ظاهری است و باید رعایت شود، روح و باطن آن نیز مقرراتی دارد که حقیقت نماز است و باید بدان عمل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ضمن اشاره به کتاب امام خمینی (ره) درباره اهمیت نماز، گفت: چنانچه به نکات باطنی نماز توجه نکنیم پس از ۶۰ یا ۷۰ سال عبادت، نه تنها به توفیقی نرسیده ایم بلکه پسرفت داشته ایم.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر لزوم توجه به باطن نماز بیان کرد: قابل قبول نیست که انسانی اهل نماز و ارتباط با خدا باشد اما زبانش حد و مرزی نداشته باشد و آبروی مردم برایش مهم نباشد.

وی در ادامه به روایت دیگری از امام صادق (ع) اشاره و اظهار کرد: کسی که نماز واجبش را در اول وقت اقامه می کند و حدود نماز را برپا می دارد، نماز می گوید که تو را حفظ می کنم، چون مرا حفظ کرده ای.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی که در زندگی انجام می دهیم صورت های ملکوتی و غیبی دیگری دارد و نباید زندگی را تنها در موجودات زنده ببینیم و بدانیم که زندگی در آخرت، حیات است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه