مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشوردر گلستان:ساعت درسی دانشگاهی به گونه ای تنظیم شود که به ساعت اذان و نماز تداخل نداشته باشد

البرز گلستان/محمود مظفر  در نخستین اجلاس استانی نماز در استان گلستان با موضوع نماز و سنجش دستاوردها، ابتدا به توضیح اینکه چرا خداوند نماز اول وقت برای مدیران را در اولویت قرار داده است، پرداخت و گفت: مدیرانی که توفیق خدمت به مردم را پیدا می کنند در موقعیت مسئولیت خود الگو هستند و وظیفه بسیار سختی دارند و گاهی روی لبه تیغ می ایستند.

مظفر افزود: خداوند به مدیران می گوید اگر اقامه نماز را به خوبی برپا داری و آن را در اولویت قرار دهی در سایر کارها به تو کمک می کنم تا از آسیب های مدیریت مصون بمانی.

وی با تاکید بر اینکه چنین جلساتی باید دستاورد محسوسی در اقامه نماز داشته باشد، بیان کرد: در بخش نماز، شیطان با تمام توان و انرژی پای کار آمده تا انسان را از یاد خدا و اقامه نماز غافل کند.

وی تصریح کرد: نمازی می تواند به ما کمک کند که در اولویت کارهای ما باشد و هر فرد در هر جایگاهی احساس مسئولیت کند. به عنوان مثال اگر نقشه پروژه عمرانی را پیش ما آوردند ابتدا بپرسیم جایگاه نمازخانه این ساختمان مناسب است یا خیر؟

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر توجه بیشتر به اقامه نماز در مدارس و دانشگاه ها بیان کرد: از وزیر محترم بهداشت درخواست کرده ایم که در کتب درسی دانشجویان پزشکی، کتابی با عنوان آثار علمی و سلامت نماز تهیه شود و جزو دروس قرار بگیرد.

مظفر افزود: برخی خانواده ها به ما می گویند که فرزندانشان در دوران ابتدایی تا مقطع متوسطه به طور مرتب نماز می خوانند اما در زمان دانشجویی نمازشان کمرنگ می شود، در حالی که هر اندازه علم انسان بیشتر می شود باید میزان ارتباط با خدا نیز بیشتر شود.

وی اظهار کرد: ساعت درسی دانشگاهی به گونه ای تنظیم شود که به ساعت اذان و نماز تداخل نداشته باشد و چه خوب است دانشجویان در کنار اساتید به نماز بپردازند.

وی به بیان انتظاراتش از دستگاه های فرهنگی پرداخت و گفت: از دستگاه های فرهنگی و صداوسیما انتظار داریم فیلم و سریالی درباره آثار نماز بسازند و این موضوع مهم به زبان هنر و هنرمندان بیان شود.

نماز صبح را احیا کرده ایم

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با مطلوب خواندن جایگاه گلستان در زمینه اقامه نماز در کشور گفت: گلستان در تمامی زمینه ها در کل کشور پیشتاز است و همت والایی دارد. هر اندازه که در این زمینه نسل های جوان و نوجوان را آشنا کنیم کشور را بیمه خواهیم کرد.

محمود مظفر بیان کرد: نمازهای صبح جامعه در حال کمرنگ شدن است و مساجد و روحانیون باید تلاش بیشتری انجام دهند. از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ مسجد با ارتباطات بین بخشی ایجاد شده و نماز صبح را احیا کرده ایم.

مظفر در پایان درباره اجلاسیه های آینده ستاد اقامه نماز اظهار کرد: اجلاس های کشوری در اینده به اجلاس هایی تبدیل خواهند شد که در آن بهترین و موفق ترین شیوه های عملیاتی در حوزه نماز ایجاد شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه