معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع زنان نخبه گلستان: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در کمیسیون لوایح دولت

مولارودی معاون رئیس جمهور:به جد پیگیر بسته جامع حمایتی از زنان شاغل با هدف ایجاد توازن بین مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی آنها هستیم

 

البرز گلستان/شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع شماری از زنان نخبه و اعضای تشکل های مردم نهاد و مشاور امور بانوان دستگاه های استان گلستان در گرگان اضافه کرد: با وجود فعالیت هایی که در رابطه با تحقق عدالت جنسیتی صورت گرفته است، هنوز نتیجه آن مطلوب نظر ما نیست. مولاوردی همچنین در پاسخ به برخی زنان حاضر در جلسه گفت: بکار گیری زنان در پست های مدیریتی تعادل و توازن ندارد و این موضوع به عینه آشکار است. وی افزود: اکنون در مجلس شورای اسلامی حضور بانوان نماینده زیر ۳ درصد و در بقیه پست های مدیریتی کمتر از ۴ درصد است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: حوزه اموربانوان ریاست جمهوری طی دو سال گذشته و با رجوع به گزارش ها توانسته ۳۰۰ سند پشتیبان را در حمایت از زنان و خانواده آماده و تدوین کند. مولاوردی ادامه داد: این سندهای پشتیبان در قالب برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور به زودی توسط دولت نهایی خواهد شد. وی افزود: باید از فرصت تدوین برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور بهره لازم را برد تا جایگاه لازم برای بانوان و خانواده درحوزه های مختلف کشور فراهم شود.وی با یادآوری اهمیت موضوعات مرتبط با زنان در دولت تدبیر و امید گفت: بندهایی که به تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنان مربوط می شود در برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور تکرار و حتی مورد تاکید واقع شده است زیرا اجرای آن به طور کامل در برنامه های گذشته محقق نشده بود.

* بسته جامع حمایتی از زنان شاغل
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: به جد پیگیر بسته جامع حمایتی از زنان شاغل با هدف ایجاد توازن بین مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی آنها هستیم و از تیرماه سالجاری مکاتبه مبنی بر درخواست تدوین آن در کمیسیون اجتماعی دولت انجام شده است. مولاوردی درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت که پیش از این متوقف شده بود به تازگی به کمیسیون لوایح دولت داده شده است. معاون رئیس جمهوری افزود: به نظر ما این لایحه جامع است و کار کارشناسی بسیار خوبی روی آن با لحاظ تدابیر قانونی پیشگیرانه و صیانتی انجام شده است.

**بازارچه خوداشتغالی در استان ها
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بهتر است هر استان دارای حداقل یک بازارچه خود اشتغالی شود، ابراز کرد: برای راه اندازی این بازارچه ها چند تفاهمنامه با دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است. وی همچنین از امضای تفاهمنامه با وزارت کشور برای اجرای طرح توانمندسازی گروه های مختلف بانوان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه امضا شده باید اجرایی شود و برنامه های آن مشخص و آماده است. به گفته وی، هدف از این طرح ارائه آموزش های مختلف در استان ها به گروه های بانوان از طریق ادارات کل امور بانوان و خانواده استانداری ها است.

** تقویت کارکرد خانواده
مولاوردی گفت: در بحث تقویت کارکرد خانواده باید همه دستگاه ها مشارکت داشته باشند زیرا به تنهایی نمی توان در این حوزه موفق عمل کرد. وی افزود: اگرچه برای تقویت کارکرد خانواده همه احساس مسئولیت می کنند اما لازم است در این راه انسجام و هماهنگی بیشتری نسبت به گذشته نشان داده شود. وی از راه اندازی طرح کلینیک سلامت خانواده با مشارکت وزارت بهداشت و درمان در آینده خبر داد و بدون اشاره به جزئیات آن گفت: این طرح با بستن تفاهمنامه میان معاونت خانواده و بانوان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و درمان به اجرا در می آید.

**پوشاک مناسب
معاون رئیس جمهوری از وزارت صنعت و معدن و تجارت خواست نسبت به عرضه پوشاک مناسب در بازار توجه ویژه داشته باشد.وی گفت: اکنون در بازار پوشاک مدهایی عرضه می شود که نه تنها کاربری لازم را در جامعه ندارد بلکه از قیمت بالایی نیز برخوردار است.در این نشست تنی چند از زنان استان گلستان حمایت از مشاغل خانگی، توجه بیشتر به سلامت بانوان، اختصاص اعتبار برای پژوهش به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی آنها، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، ایجاد بازارچه خود اشتغالی، غربالگری پیشگیری از معلولیت ها و حمایت بیمه ها، حمایت از بانوان فعال در عرصه اقتصاد و بکاری گیری بیشتر از بانوان در مدیریت ها را طرح کردند.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده برای شرکت در مراسم پایانی ششمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده شمال کشور که به میزبانی استان گلستان برگزار می شود، به گرگان سفر کرده است. در این نشست کارشناسانی از استان های گیلان، مازندران، سمنان و گلستان شرکت دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

دیدگاه