رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان: نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور ترکمنستان فرصتی برای شناسایی محصولات و معرفی توانمندی های استان گلستان

البرز گلستان/مهندس رمضان بهرامی  اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه تخصصی در فضای دو هزار متر مربع در شهر عشق آباد تدارک دیده شده تا شرکت های ایرانی محصولات خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه در مرحله نام نویسی از صاحبان شرکت ها برای حضور در این نمایشگاه هستیم، گفت: تاکنون شرکت های زیادی برای شرکت در این نمایشگاه که چهارم تا ششم اسفند برگزار می شود، اعلام آمادگی کرده اند.
طبق گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، شرکت ها باید برای نام نویسی به آدرس اینترنتیwww.parspegahtejarat.com مراجعه کنند.
بهرامی اولویت شرکت در این نمایشگاه تخصصی را برای شرکت های استان گلستان دانس و اضافه کرد: اتاق بازرگانی گرگان تلاش دارد که از این فرصت برای شناسایی محصولات و معرفی توانمندی های استان گلستان با حضور شرکت های بومی منطقه فراهم شود.
وی اضافه کرد: میزبانی گلستان در برگزاری این نمایشگاه با توجه به اشتراکات فرهنگی و قومی این استان با جمهوری ترکمنستان باعث افزایش تعامل با این کشور همسایه می شود.
دوره قبل برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد جمهوری ترکمنستان به خراسان شمالی واگذار شده بود، این نمایشگاه مهر ماه با استقبال شرکت های ایرانی برگزار شد.
ترکمنستان کشوری در آسیای میانه بوده و در شمال استان گلستان قرار دارد، بیشتر مردم این کشور از قوم ترکمن هستند و به زبان ترکمنی صحبت می کنند.
۸۰ درصد از مساحت ترکمنستان را صحرای قره قوم تشکیل می دهد و در این بیابان در هر جا که آب وجود داشته است، روستاها و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی به وجود آمده، ناحیه رشته کوه کپه داغ در جنوب کشور و نزدیکی مرز ایران آب و هوای مناسبی دارد و عشق آباد و مرو از شهرهای مهم این ناحیه هستند.
ترکمنستان دارای منابع بزرگ گاز است که آن را به کشورهای مختلف صادر می کند.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در شمال ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۷ ب.ظ

دیدگاه