مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان :هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان باید برای بازیابی هویت مهندسی کار کرده و برای آینده برنامه ریزی کند

مروتی:نتایج انتخابات اخیر هیات مدیره نشانگر تاکید اعضا بر تغییر در رویکردها و نگرش ها است

البرز گلستان /مهندس رضا مروتی،به همراه مهندس سردارزاده سرپرست دفتر شهری و وشوراهای استانداری و حسام مدیرکل دفتر فنی صبح یکشنبه، در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان حضور پیدا کردند.

در ابتدا مهندس مروتی  با اشاره به شرح وظایف شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان گفت: یکی از تکالیف اصلی شهرداری بررسی چگونگی اجرای عملیات ساختمانی است و کارشناسان نظارتی این نهاد باید مانند واحد نظارت نظام مهندسی ساختمان بر روند صحیح ساخت و ساز کنترل داشته باشند.

رییس شورای فنی استان با خبر آغاز همکاری قانونمند شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان در آینده ای نزدیک، در قسمتی دیگر از صحبت های خود از روند گذشته اداره نظام مهندسی ساختمان استان در برخی از مسایل انتقاد و اظهار کرد: نتایج انتخابات اخیر هیات مدیره نشانگر تاکید اعضا بر تغییر در رویکردها و نگرش ها است.

مروتی با اشاره به بحران مالی موجود در سازمان، خواستار برنامه ریزی مدون و سه ساله توسط هیات مدیره برای خروج از این بحران شد و افزود: هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان باید برای بازیابی هویت مهندسی کار کرده و برای آینده برنامه ریزی کند و حوزه عمرانی استانداری هم از حمایت های لازم و مکفی خواهد داشت.

وی بیان کرد: بحث افزایش تعرفه ها آخرین راه حل اجرایی افزایش درآمد است و نباید از ابتدا به آن پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه گفت: تعامل حوزه عمرانی با نظام مهندسی ساختمان افزایش خواهد یافت و تمام سعی ما این است که پروژه های بزرگ عمرانی توسط پیمانکاران همین منطقه انجام شود.

در این نشست  مهندس سردارزاده سرپرست دفتر شهری و وشوراهای استانداری و حسام مدیرکل دفتر فنی حضور داشتند، گزارش مفصلی از عملکرد سازمان در حوزه های مهمی مانند نظارت عالیه، شورای انتظامی و آموزش توسط کارشناسان برای شرکت کنندگان ارائه گردید.

در ابتدای این جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان طی گزارشی از وضعیت فعلی این مجموعه گفت: هیات مدیره جدید بعد از آغاز فعالیت تمام همت خود را در جهت اصلاح وضعیت فعلی و خروج از بحران به کار بسته است.

سید مجتبی موسوی افزود: منابع درآمدی ما محدود شده است و اصلاح ساختار سازمان نیز مشمول زمان است.

وی با اشاره به هزینه های نظارت و بازرسی و انجام سایر وظایف محوله بیان داشت در برخی از استان ها همچنان ۵ یا ۱۰ درصد مجریان به حساب سازمان واریز می شود اما این قبیل راه های کسب درآمد از ما گرفته شده است و با این وضعیت بحران جدی تر می شود.

594

photo_2016-01-03_21-12-28

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

دیدگاه