دکترطیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان:باید با برنامه ریزی و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان بین جوانان و خانواده ها سن ازدواج را به سن معقول برسانیم

البرز گلستان/چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان با حضورمدیر کل ورزش و جوانان گلستان و نذیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ومتقی معاون امور جوانان ونمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط در معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

درچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان موضوعات برگزاری جشن ازدواج ۱۴۹۰ زوج در استان ، اوقات فراغت جوانان ، ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان و تهیه شناسنامه سلامت جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

دکترطیبی مدیر کل ورزش و جوانان در این جلسه از برگزاری جشن ازدواج ۱۴۹۰ زوج جوانان گلستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود : این ازدواج ها به صورت غیرمتمرکز در شهرهای استان برگزار می شود که امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه بتوانیم جوانان را بیش از پیش به انجام دادن این سنت سفارش شده ترغیب کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به این که سن ازدواج بین جوانان بالا رفته است گفت: باید با برنامه ریزی و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان بین جوانان و خانواده ها سن ازدواج را به سن معقول برسانیم.
طیبی از دستگاههای اجرایی مرتبط به حوزه جوانان خواست تا از ظرفیتهای موجود جهت خدمات به زوج های جوانان با موسسه مصباح الهداء در برگزاری جشن ازدواج ۱۴۹۰ زوج جوان استان همکاری لازم را داشته باشند .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان هم در این جلسه با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به ازدواج آسان افزود: ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود.
علی نذیری اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ های نادرستی در امر ازدواج در جامعه رواج یافته و جوانان را دچار مشکل کرده است.
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در ادامه به اجرای طرح شناسنامه سلامت جوانان استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود گلستان بیش از ۵۰۰ هزار جوان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال دارد که برای اولین بار در کشور، شناسنامه سلامت برای آن ها تهیه می شود.

وی ادامه داد: به دلیل بروز مشکلات اعتباری و نیروی کافی، امسال فقط می توانیم ۱۰ درصد جوانان استان را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار دهیم.
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: از ابتدای سال جاری حدود یک هزار و ۵۰۰ جوان شهر آق قلا دارای شناسنامه سلامت شدند اما به دلیل مشکلات موجود قادر به شناسنامه دار کردن همه ۳۶ هزار جوان این شهر نیستیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه