- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

خداحافظ سرداربا کفایت /امیرمنصورخمری ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران بازنشسته شد

خداحافظ سرداربا کفایت /امیرمنصورخمری ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان امروز بعداز ۳۰سال خدمت بازنشسته شد

به گزارش البرز گلستان  امیر منصور خمری، ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان، امروز (۱۰ دی) در آخرین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: در (۱۰ دی) سال ۶۴ وارد دانشگاه افسری شدم و امروز پس از گذشت ۳۰ سال فعالیت و خدمت رسانی در نظام بازنشسته شدم.

وی در خصوص علت ورودش به ارتش، افزود: به تشویق پدرم که ژاندارم یکی از مناطق استان سیستان و بلوچستان و علاقمند به پوشیدن لباس مقدس نظامی در من بود، وارد دانشگاه افسری شدم و در بین ۳۶۰ افسر دانشگاه رتبه اول را کسب کردم.

خمری با بیان خاطراتی از فعالیت ۳۰ ساله، اظهارداشت: پس از اتمام دانشگاه افسری ۹ ماه در مرکز پیاده آموزش مقدماتی انجام شد و پس از آن به لشکر ۳۰ پیاده در گرگان که آن زمان لشکر به کردستان رفته بود و من هم به کردستان رفتم و فرمانده دسته پشتیبانی را عهده دار شدم.

وی خاطرنشان کرد: به درخواست خانواده و پس از ۶ ماه به مرخصی رفتم و با پیشنهاد خانواده با همسرم که معلم بود ازدواج کردم.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران با بیان دوری بیش از ۱۲ سال از همسر و خانواده در اوایل ازدواج، گفت: پس از بازگشت نیز به مناطق دیگری همچون خوزستان و مرز شرقی و خاش اعزام شدم.

پس از ۱۷ سال فعالیت در نظام، درجه سرهنگ تمام دریافت کردم

وی ادامه داد: پس از ۱۷ سال فعالیت در نظام، درجه سرهنگ تمام را دریافت کردم که بعد از آن به مدت سه سال فرمانده آموزش در سیستان و بلوچستان را عهده دار شدم.

خمری اضافه کرد: پس از سه سال فرمانده آموزشی، مسئولیت فرمانده تیپ در قوشچی آذربایجان غربی را به عهده گرفتم و به همراه خانواده به قوشچی منتقل شدم.

وی، کار برای مردم، همراه مردم و رضای خدا را از اهداف مسئولیتی خود در این مدت برشمرد و گفت: بعد از فرماندهی در قوشچی، سال ۸۸ فرمانده لشکر ۳۰ پیاده گرگان شدم و تا به امروز تمامی فعالیت ها را به نحو احسن انجام دادم.

امیرخمری با اشاره به فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این مدت، افزود: بازسازی ۹۶ آسایشگاه و ملاقات با یک هزار و ۹۳۳ سرباز و برقراری دو هزار و ۹۰۰ ملاقات مردمی و پرداخت یکصد و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض از طریق خیرین و کمک مردمی، به مردم بلاعوض از اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

وی در خصوص معیشت و رفاه کارکنان نیز، اظهارداشت: در این مدت حدود ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام به پرسنل آجا و لشکر ۳۰ پرداخت شد.

خمری در ادامه، ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش ولایی و پای کار خواند و تصریح کرد: در این مدت ۳۰ سال، ۱۲۸ ماه ماموریت رفتم و به عنوان یک خدمتگزار نظام فعالیت کردم و آرزو داشتم شهید شوم اما نشدم ولی در لباس دیگر خواهم شد.

وی با تقدیر و تشکر از استانداری، امامان جمعه و خانواده های شهدا، ادامه داد: فعالیت من در ارتش روز دوشنبه (۱۴ دی) با برگزاری مراسم تودیع به پایان می رسد و پس از آن به عنوان یک خادم و خدمتگزار دانشگاهی در دانشگاه فعالیت خواهم کرد و فضا را برای مطالعه آماده می کنم.

خمری از راه اندازی گردان جانثاران ولایت با حضور بازنشستگان خبر داد و گفت: کارت بسیجی فعال را دارم و هر کجا نیز لازم شد به عنوان یک عنصر مطلوب و یک سرباز بسیجی حضور خواهم یافت.

وی در پایان به خبرنگاران توصیه کرد: از نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی زیاد بنویسند و همه این مسائل را پیگیری کنند.

IMG_0669 [1]

 

IMG_0681 [2]

0 [3]
0 [3]