برگزاری اولین کارگاه آموزشی پدافندغیرعامل در شهرستان بندرگز/میرزایی فرماندار:پدافند غیرعامل یکی ازمهم‌ترین نیازهای کشوراست که مهم‌ترین رکن آن خود مردم هستند

البرز گلستان/اولین کارگاه آموزشی پدافندغیرعامل درشهرستان بندرگزبرگزارشدمدیران دستگاههای اجرایی .شوارهای اسلامی ودهیاران دراین دوره شرکت نمودندهدف ازبرگزاری دوره فرهنگ سازی .آشنایی مسولین باقوانین ومقررات وتوطعه وترفندهای دشمنان بیان شده است

میرزایی فرماندار شهرستان بندر گز  در ابتدا در باره اهمیت پدافند غیر عامل و تاریخچه آن اظهار داشت :می‌توان ادعا نمود که قدمت پدافند غیر عامل به قدمت تمدن بشری باز می‌گردد. لیکن این موضوع برای نسلهای بشر به صورت تلاش آنها برای حراست و مراقبت در برابر دشمنان طبیعی و انسانی نمایان شده است و در طول تاریخ همواره تمهیداتی را برای در امان ماندن از این حوادث مد نظر داشته است . برج‌ و باروهای حفاظتی شهر‌ها ، قلعه‌ها و حصارها نمونه‌های بارزی در این خصوص می‌باشند.

میرزایی هدف از این کارگاه آموزشی را  فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات دشمن و راههای مقابله با آن اعلام نمود.

فرماندار بندر گز سپس یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات را  آمادگی مردم اعلام کرد و بیان داشت : مردم باید آموزش‌های لازم برای پدافند غیرعامل را دریافت کنند.

وی در باره نقش پدافند غیر در زندگی ابراز داشت :پدافند غیرعامل در همه امور زندگی ما وجود دارد. از خانه ای که در آن زندگی می‌کنیم، تا غذا و آبی که می‌خوریم و خیابانی که در آن راه می‌رویم همگی باید برای حمله و هجوم احتمالی دشمن آماده باشند.

وی سپس افزود:ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت به کارگیری اصول پدافند غیرعامل در مورد طرحهای حساس و حیاتی کشور به ویژه در میان مدیران سطوح مختلف و همچنین در میان مردم جامعه،  باید مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی فرماندار شهرستان  در خاتمه ابراز داشت پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است، نیازی که تنها بر عهده مسئولین و دولت نیست، بلکه مهم‌ترین رکن آن خود مردم هستند.

شهرستان بندرگز یکی از شهرهای توریستی و دیدنی در استان گلستان می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ

دیدگاه